Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

motoman Creative Commons License 2007.02.26 0 0 64
Tény, viszont vannak olyan dolgok, amikben nem lehet helyettesíteni őket. Ettől kerek a világ, sanyika!
Előzmény: Törölt nick (62)
nyűgös ribi Creative Commons License 2007.02.25 0 0 63

Megfejtetted a kódjukat?

Előzmény: Törölt nick (62)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.24 0 0 62
A picsák 90%a kibaszott béna.Ez genetikailag kódolt.
Zolis Creative Commons License 2007.02.21 0 0 61
Szerintem mindenkire igaz az, hogy vagy megtanul magától, vagy soha.
Esetleg tanácsokkal lehet gyorsitani a dolgot.
Előzmény: motoman (60)
motoman Creative Commons License 2007.02.20 0 0 60

Csak sikerült az a k...va vizsga:P

Vajon mennyi idő alatt lehet egy jogosítvánnyal rendelkező nőt megtanítani vezetni?

Előzmény: motoman (48)
GalantFan Creative Commons License 2007.02.16 0 0 59
Elég szomorú, hogy az oktatók között sok a tuskó, meg a pénzéhes, aki csak akkor foglalkozik veled, ha fizeted neki a plusz órákat vagy vizsga előtt csúszik a boríték a zsebébe. De ismétlem, szvsz ettől még a nők döntő többsége a már felsorolt okok miatt egyszerűen képtelen normálisan autót vezetni. Tisztelet a (kevés) kivételnek.
Előzmény: nyűgös ribi (50)
GalantFan Creative Commons License 2007.02.16 0 0 58
Cáfold meg a tényeket, ha tudod! :-))
Előzmény: nyűgös ribi (49)
motoman Creative Commons License 2007.02.16 0 0 57
Csak az a kérdés, hogy mennyi:P
Meg milyen szinű, mert a kék színű autóban ülő oktatók sokkal rámenősebbek.
Előzmény: Zolis (56)
Zolis Creative Commons License 2007.02.16 0 0 56
Könnyű megismerni, T betű van az autó tetjén és fickó ül benne :)
Előzmény: motoman (55)
motoman Creative Commons License 2007.02.16 0 0 55
Emlékszem még, amikor jártam vezetni, az elsődleges feladat mindig az adott maca, könyvelőnéni, büfésnéni házhoz szállítása volt. Egy rohadt parkolást, megfordulást nem csináltunk a húsz vagy mennyi óra alatt. Vizsgaútvonalra is csak párszor mentünk. Egy osztálytársnőm is ugyanannál az oktatónál volt, mint én, egyszer elmondta, hogy az oktatóbácsi megkérdezte tőle, hogy mikor fognak smacizni:(((
Valahogy ki kellene szűrni ezeket az oktatókat.
Előzmény: Zolis (52)
motoman Creative Commons License 2007.02.16 0 0 54
Itt is megpróbálta, de finoman az értésére lett juttatva, hogy nem kéne. Azóta őt is ritkábban hívta vezetgetni, biztos van pár tini kiscsaj, akiket megdöntöget.
Előzmény: nyűgös ribi (50)
Zolis Creative Commons License 2007.02.16 0 0 53
Az én oktatóm meg a 17-18 éves tanitvány kislányaival udvaroltatott magának, miközben én tanultam. Kurva idegesitő ám, amikor próbálsz figyelni, meg vezetni, hogy a kis f@sztarisznya kacarászik hátul, meg csinálja a fesztivált és közben folyamatosan sms-ezik az oktatóval.
Előzmény: nyűgös ribi (50)
Zolis Creative Commons License 2007.02.16 0 0 52
Az oktatással legtöbb gond az, hogy nincs. Legtöbb oktató célja, hogy minél több lóvét lehúzza valakiről, miközben minél kevesebbet használódjon a kocsija.
Az egyik legrosszabb, hogy folyton "számláznak". Folyamatosan, ha van egy rosz váltás, vagy lefulladás, azonnal százezreket emlegetnek, meg hogy kifizeted, ha lesz valami. Ha félti a szarát, ne oktasson vele. A világ nem szült olyan embert, aki életében először fog váltót és 10 éves rutinnal vált... Ezzel viszont egy életre belerakja a félelmet az emberbe, főleg egy könnyen ijesztegethető lányba.

Nem beszélve a tanitási koncepció hibás mivoltáról. Pl rutinon beleidomitják az emberbe, hogy először kuplung, aztán a fék "mivel üresben gurulva a fékre lefulladna". Aztán csodálkoznak, hogy forgalomban egyrészt nincs motorfék, meg a vészfékezés sem gyors esetleg, mert ösztönszerűen eléőször a kuplungot nyomja az ember...
Előzmény: motoman (48)
Zolis Creative Commons License 2007.02.16 0 0 51
Hát igen, általában ott van probléma, amikor az ember elhiszi, hogy ő tud vezetni. Az élet pedig produkál olyat, hogy megmutassa nem tud, csak ki kell várni. Statisztikák szerint a legtöbb balesetet 3 és 8 év közötti jogsival csinálják. Addigra elhiszik, hogy nincs ellenfél és bármibe belemennek...szó szerint. És ebben szerintem a gelések élen járnak, sőt gyakran elég nekik 2 hónap is erre.

Az én oktatóm mondta anno, hogy volt kis 17 éves gelés kancsó, akinek nem tetszet, hogy őt nem hagyja szórakozni, hanem oktatja és mondta az oktatónak, hogy "megveszlek a kocsiddal együtt" !!!!!!!! Egy kis kancsó, aki életében nem dolgozott, nem is tudja leirni a szót, se jogsi, se érettségi, se semmi, csak egy kupac gelé, és már ekkora az arca...na ez az, amit később úgy hivnak, hogy helyszinelés, meg elődke...

Szerintem akkor kéne mindenkinek jogsit szerezni, amikor összedolgozta rá a pénzt. Addigra tán kapar magára némi felelősségérzetet is, ami kell hozzá....
Előzmény: spooner (46)
nyűgös ribi Creative Commons License 2007.02.16 0 0 50
Az én oktatóm legfőképp azzal volt elfoglalva, hogy valahogy kicsikarjon egy randit, aztán mikor mondtam, hogy szó se lehet róla, akkor mérgében nemigen tanítgatott. Szerencsére a teherautó-oktatóm jó fej volt, az apám mellett meg vezetni is megtanultam :-))
Előzmény: motoman (48)
nyűgös ribi Creative Commons License 2007.02.16 0 0 49
Hehe, de nagy az egyetértés.
motoman Creative Commons License 2007.02.16 0 0 48
Jól gondolod, a barátnőm is most tanul vezetni, és nem egyszer jött haza sírva az októja miatt, aki nem képes következetesen tanítani. Amit az egyik alkalommal megfelelőnek gondol, azért egy másik alkalommal lehordja. A múlt héten vizsgázott volna, két napig remegett miatta, de a vizsgán kiderült, hogy az a szerencsétlen nem vitte magával a jogosítványát, ezért a vizsgabiztos lefújta az egészet. Még nincs meg a jogosítványa sem, de már most utálja az egészet, határozottan kijelentette, hogy nem lesz hajlandó autót vezetni.
Előzmény: spooner (47)
spooner Creative Commons License 2007.02.14 0 0 47

És még valami, ami szerintem nagyon fontos... illetve kettő...

A tudományos felmérések tényleg darálnak olyasmit, hogy a nők egyszerre több dologra is tudnak figyelni, de szerintem csak akkor igaz, ha "hazai pályán vannak". És inkább csak a szövegnél képesek koncentrálni több helyre...

A kocsiban ez nem jön elő...

Másik!!!

 

A fiúk nagyrésze már akkor vezetni akar, amikor eléri a pedálokat. Én is 12 évesen már parancsnoki Uazt vezettem mezőkön, mert érdekelt, meg ilyesmi. Volt időm megtanulni autóval bánni, mire odaértem hogy 17, irány a jogsi, már nagy előnyben voltam, (mint az a hatéves, aki visszafelé is tudja az ábécét, mire suliba ér. Persze lesz mit tanulnia még, de máris előnyben lesz, és valószínüleg a későbbiekben is olyan lesz a hatása, hogy mindig jó tanuló lesz, mivel a korábbi sikerélmények ösztönzik...)

A csajok akkor tanulnak elindulni, mikor rutinpályára kerülnek, és a mellettük levő oktató csak hátráltatja őket, hogy elengedjék magukat a volánnál... Mindig rájuk szól, ezt kell változtatni, és szegények nagyrésze annyira meg akar felelni, hogy sokszor ez okoz bajt. Akkor bebeszélik maguknak is, hogy nem jól vezetnek, és ez majd vagy elmúlik sokára, vagy sohasem...

Figyeljétek meg, mi a reakciójuk, ha kárt okoznak egy kocsiban? TÖBBET NEM VEZETEK SOHA!!! Ez is jelent valamit, nem??? lehet rosszul gondolom...

spooner Creative Commons License 2007.02.14 0 0 46

Ez is szentigaz... Én most az éven vezetek "hivatalosan" 10. éve. És még mindig nem érzem azt, hogy tudnék vezetni, mert mindig van olyan objektív helyzet, ami meg tud viccelni akárkit. A gelés hajúak, akiknek a jellemzésével tökéletesen egyet értek, valóban csak egyszer kell hibázzanak, akkor nagyon nagyot esnek.

Miért??? Mert apu ezeknek a srácoknak általában nem trabit vesz, hanem egy 170LE-s bmw-t vagy egy VTI civic-et. Az erő van velük, de a tudás, az sehol. Mégpedig annak a tudata, hogy felfogja, ő még "kicsi", és oly messze van attól, hogy vezetés. Ezt azt hiszem kár is tovább elemeznünk, mert totál egy hullámhosszon vagyunk.

Viszont annyi még, ami most eszembe jutott, hogy nagyon sok tízezer autó jár nap mint nap az utakon. Vannak kis koccok, abból sok naponta, és vannak komoly balesetek. Statisztikában nem vagyok képben, de ha azt a tényt nézzük csak, hogy nők és férfiak, akkor férfiak. Egy fiatal csaj a volánnál is tud nagyon nagy bajokat csinálni, a korral mindkét nem képviselője "okosodik", tapasztal. Ezért egy idősebb férfi, nem egy éves jogsival már jóval elővigyázatosabb. Akik szétbombázzák a kocsijukat, rosszabb esetben ezzel mások kocsiját, vagy ne adj isten életét, azok fiatalok. És mivel sokszor annyi férfi vezet, mint nő, így természetes, hogy jóval nagyobb esélye van annak, hogy egy fiatal srác okoz balesetet, mint egy fiatal lány.

Ráadásul a fentebb leírt kocsitípusok elég jól megsokszorozzák a tesztoszteront, és hát a csajokban azért ez nem teng túl, (jó esetben)......:)))))

Előzmény: Zolis (34)
Zolis Creative Commons License 2007.02.14 0 0 45
Azt is megfigyelték a kutatók, hogy a gyengébb térlátási képesség révén a nőknek problémásabb a körülöttük mozgó járművek relativ sebességének megállapitása. Röviden: kikanyarodott, mert nem látta mennyivel jösz és feltételezte, hogy betartod a KRESZ-t... :)

Én is szartam rá, amikor mentem egyenesen át egy kereszteződésen és az alárendelt úton érkező fickó rámvillogott, mert nem is lassitottam, hogy engedjem magam elé bekanyarodni. Annyira abszurdnak tartottam, hogy nem mertem bele gondolni sem :)
Előzmény: Stakka Boo (44)
Stakka Boo Creative Commons License 2007.02.14 0 0 44

Én azért autópályán egy 160-170es utazót szoktam tartani,de ha elhagytam egy lassabb kocsit azonnal húzódok ki jobbra.

 

ha valaki menni akar 220-szal hagy menjen ha megdöglik megdöglik,csak engem előzzön meg minnél hamarabb.

 

tegnap egy nő,merész mutatványt hajtott végre.

kifordult az opelszalontól a budaörsin,annélkül hogy körülnézett volna,és nem a buszsávba fordult hanem egyből eggyel beljebb!

 

Abs dolgozott rendesen,és amikor ledudáltam a fejét azt se tudta hogy miről van szó!

Ez valami tudathasadásos állapot lehetett nála?????  :-))

Előzmény: GalantFan (43)
GalantFan Creative Commons License 2007.02.14 0 0 43

A belső sávban szarakodás engem is rohadtul fel tud idegesíteni. Meg az is, hogy 3 sávos szakaszon a középső sávtól jobbra lévőt nem ismerik. Jó példa erre az M1-M7 budaörsi kivezető szakasza, meg az egész M7-es Fehérvártól Bp. felé. A sok seggfej a középső sávnál megáll, hiába tök üres a külső. A jobbratartási kötelezettségről fogalma sincs. Ezek mellett általában kényelmesen elhúzok jobbról, az értelmesebbje felébred, a többinek meg teljesen mindegy. Röhejes, vagy inkább tragikomikus, hogy nálunk ezt külön ki kell írni az út feletti kijelzőkre. Elég Hegyeshalomnál átlépni a határt, azonnal érezhető a különbség. Siralmas.

Előzmény: Stakka Boo (37)
Stakka Boo Creative Commons License 2007.02.14 0 0 42

igen.

 

A nők mentségére legyen irva hogy ők ezt valószinüleg nem szándékosan csinálják.

ez genetikai kódoltság.

 

 

Előzmény: Zolis (41)
Zolis Creative Commons License 2007.02.14 0 0 41
És abban szerintem megegyezhetünk, hogy már nem igazán nő-specifikus dolgokról beszélünk... engem legalábbis a zebrán parkoló S8 audi jobban zavar, mint egy 70-es táblánál 60-nal menő nő.
Előzmény: Stakka Boo (39)
Zolis Creative Commons License 2007.02.14 0 0 40
Nincs rá igényük, mert igy előbbre jutnak és senki nem vonja felelősségre őket. Mint ahogy a parkolási kultúra is halott. Bárhol megáll a paraszt, legyen az zebra, járda, vagy a kétsávos úttest egyik sávja. Nincs következménye, viszont neki kényelmes.
Előzmény: Stakka Boo (39)
Stakka Boo Creative Commons License 2007.02.14 0 0 39

Néha röhögök,néha felrobbanok a düh-től,néha kardomba dőlök.

 

Attől függ mennyire sietek.

 

 

 

-Nincs messze Bécs.Át lehetne menni egyeseknek egy kis közlekedési kultúrát tanulni..

Előzmény: Zolis (38)
Zolis Creative Commons License 2007.02.14 0 0 38
Ez tipikus magyar jelenség úgy tudom. Mármint arra gondolok, hogy megvárja, amig elindul az előtte levő és akkor kezd el sebességet rakni. Ez csodálatosan képes nyújtani a sort úgy, hogy már végignézel egy piros-zöld-piros kombinációt, amikor megindulnak előtted felzárkózni.

Nem csak a gyorshajtók, hanem a parasztok és a birkák együtt. Ha van egy ság, ahol áll a sor és mellette egy sáv, ami később megszűnik, akkor a sok paraszt előrerohan indexelni, a sok birka meg hagyja betolakodni őket, igy aki kultúráltan közlekedik az igy megvár vagy 30 kocsit átkelni a lámpánál, noha csak 10-en álltak előtte.
Sokszor eszembe jut, hogy beállok a vonalra, azt igy lezárom a paraszt-sávot.

Én akkor haltam meg agyilag, amikor az M3-ast tákolták és egy-egy sáv volt csak, de azok 80-as táblával. Ez egy dolog, de az, hogy 1-es alapjáratból is folyamatosan kuplungolni-fékezni kellett, az kemény. Ki megy 10-20-al a 80-as tábla mellett????
Mi az anyjáért??? Igy lesz a 2 órás útból 4 órás út....

Csodállak, hogy tudsz röhögni rajta. Nekem 10k a vérnyomásom és egész városokat tudnék kinyirni ilyenkor kacagva...
Előzmény: Stakka Boo (37)
Stakka Boo Creative Commons License 2007.02.14 0 0 37

Természetesen nagy százalékban a forgalomszervezés a hibás ,de azért számit a lassú reakcióidő is.

 

én szoktam  mérni hogy mikor indul el a paraszt,ha zöldre vált a lámpa.

Átlagosan 2,5 másodpercel késöbb indulnak ami 1zöld intervallumnál 3autót jelent.

 

Aztán meg csodálkozunk hogy 3kocsi fér át egy lámpán.

 

 

-A másik(rengeteg gyorshajtó van(ezek is okozhatnak torlódást).

 

De engem ami baromira zavar hogy egyesek nem képesek felvenni a forgalom ritmusát.

 

Budaörsi út(4sáv)osztyepenkó kifelé.

 

Már rég kint van a 100as tábla a barom még a belsőben halad tovább 60-70nel,feltartja a sort és legalább 200méterig le se húzódik majd maximum ha

majd valaki villog,dudál,kurvaanyázik.

 

Ilyenkor a forgalom szépen torlódik és beljebb már a dayka gábor utcánál áll is a sor.

 

Mindig ezen röhögök,hogy 1db lámpa sincs,autópályába torkollik azút,mégis lassulunk torlódunk.

 

Előzmény: Zolis (36)
Zolis Creative Commons License 2007.02.14 0 0 36
A több dologra koncentrálás nem az én megfigyelésem, hanem tudományos tény, bár igazán nem láttam működni sose bevallom. És ha működik is, akkor is csak rutinos dolgokban, mint a tvnézés meg a telefonálás, de mivel a vezetés nem az, ezért ott nyilván nem üzemel a dolog.

A kátyú meg a hideg motor dolga nem igazán várható el, merthogy ehhez némi műszaki érzék kell, ami viszont elég gyér a női vonalon. Sosem fogod megmagyarázni egy nőnek a hideg motor problémáját. Sőt, azt is megfigyeltem, hogy pl sokszor a motorfék sem ismert fogalom. Ez a hiányosság mondjuk némi többletkiadást tud okozni az biztos.
Nekem meg akkor áll meg a tudomány, ha egy csecsemőt nyomnak a kezembe, hogy fogjam... :)

Én közel sem vezetek ilyen régóta, de én is gyakran eltalálom, ha egy bizonytalan nő bűvészkedik az úton. Ha mégsem nő, akkor meg lebuzizom :)

A Budapesti utakról viszont más a véleményem. A legfőbb baj a szarul szervezett forgalom és kereszteződések a probléma. Pl amikor mondjuk január közepén -3 fokban Újpestről gurulok haza Csepelre este 11-kor, akkor pl vagy 3-4 lámpa megállit, ami csak zebrát véd és egy lélek nem jár már arra régen. Ha ez napközben csúcsforgalomban történik, akkor lehet szépen lámpától-lámpáig állni...
Előzmény: Stakka Boo (35)
Stakka Boo Creative Commons License 2007.02.14 0 0 35

 "a nők több dologra tudnak egyszerre koncentrálni igaz, de osztott hatékonysággal, mig a férfiak egyre, de arra jobban"

 

 

-Azért egy picit vitatkoznék veled.

 Szerintem pont forditva van.

 

A nők egyszerre csak egy dologra tudnak koncentrálni.

 

Lsd:Parkolásnál baromira ráfagynak a visszapillantó tükörre,de akkor biztos lefulladnak,vagy rossz irányba tekerik a kormányt.

 

Hogyha menetközbe az utat figyelik és arra koncentrálnak hogy le ne fussanak,akkor biztos a váltással vagy a sebesség tartásával lesz a probléma.

Viszont ha arra koncentrálnak hogy sikerüljön váltani,kuplungolni, biztos elindulnak valamelyik irányba.

 

Olyan hogy kátyú számukra nem létezik,úgy képesek belevágódni 70-80nal mintha ott sem lenne.

(érdemes néhány gumist megkérdezni a statisztikákról)

 

Az a fogalom hogy -hidegen kiméljük a motort-is elég ismeretlen fogalom.

 

A férfiak legnagyobb hibája hogy túlértékelik képességeiket.

Én 13éve vezetek,kb 6-7év után mertem azt állitani magamról(és mások rólam) hogy átlagosan,"jól" vezetek.

 

Lehet hogy vannak előitéleteim,de egy autó mozgásáról 95%os pontossággal meg tudom mondani hogy ki vezeti.

 

Nem feltétlenül okoz balesetet egy "béna"nő,pont emiatt mert túl ovatos.

 

-Viszont a budapesti katasztrófális közlekedési dugókat nagyrészben a autóvezetők

 rugalmatlanságának is köszönhetjük.

Előzmény: Zolis (21)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!