Igen. Valószínűleg a mai, fővonalinak mondott létesítmények következnek, mert akkorra már azok is mellékvonallá változnak.
Erre a tendenciára már utal az, hogy gyors leépülésben van a:
Dombóvár-Kaposvár-Gyékényes
Hatvan-Salgótarján
Szeged-Békéscsaba vasútvonal.
Ezeken a vonalakon a műszaki leépülés felgyorsult. Mivel az Állam (nevében egyes közlekedési szakértők) EU-s forrást ezekre a vonalakra nem akar költeni (hazai forrás meg nincs), így esély sincs arra, hogy ezeken a vonalakon a pálya jellemzői (pl: sebesség) javuljon.
Ezért várható, hogy a felsorolt fővonalak az 5-ös számú fővonal sorsára jutnak: előbb elpártolnak az utasok, majd bezár a bazár.
Ne legyen így, nem örülnék neki. De ebbe az irányba haladunk.
Lesz-e egy olyan pozitív irányú lökés, mely ezeket a (most még) fővonalakat letéríti a leépülés útjáról?
(Ja és megjegyzem hogy már most is bontanak fővonali létesítményeket: fővonalakhoz csatlakozó iparvágányokat. Nagyon sokat. Működő üzemekbe vezető vágányokat is.)