A régi Passat-hoz (nem Can buszos) az e-bay-ről szereztem OBD2-es kábelt 18 ezerért. Meg is spóroltam a szervizeken néhány százezer forintot.
(légtömeg mérő hiba és egy szakadt vákuumcső miatt turbót, légtömeg mérőt, porlasztó csúcsot stb.. akartak cserélni. A légtömeg mérő féktisztítóval javítva, a cső egy pumpa segítségével meglet, a kábel törölte a hiba tárolót és már ment is a gép).
Remélem ehhez is van hasonló, és áron tudok rendelni. Nem akarok én nagyon elmélyedni a kulissza titkokban, és főleg elkefélni nem szeretném a computert. De nézegetni, hibatárolót törölni, és főleg a hiba pontos ismeretét a szerviznek előre bejelenteni viszont nagyon szeretném : )).
A tuningal kapcsolatban pedig nem látom be. Ha a gyár mérnökei ráhagyással méretezi az alkatrészeket, és a teljesítményt 115LE-re programozzák de a gép tudna 140-et is akkor miért nem 140, pedig a Hyundai H1 170LE, a VW T5 Multivan 174LE, és ez biztos nagyon fáj a marketingeseknek, még ha az 2500cm3-ból jön is ki .
A válasz az, hogy egy sorozatban sincs két egyforma blokk a várható élettartam és a meghibásodási ráta megfelel egy ipari felhasználásra szánt járműbe (400-500e km az első generálig). Ha felhúzzák 140-re valószínűleg a hiba ráta megnő. :'( Nekem jó a 115 csak ne hagyjon ott sehol.
És még valami volt egy öreg Astra-m, soha többé nem akarok magam mögött füstöt látni. Tapasztalatom szerint előbb-utóbb minden felhúzott gép elkezdi önteni a füstöt. A Szentendrei úton a rendőrök jót nevetnek és elkérik a rendszámot.