Abban teljesen egyetértek veled, hogy a riport kategória nagyon tág dolog.
Pénteken ott voltam a 3 államfő találkozóján. A riporterek 98%-nál a vázon ott volt a vaku. A nagy kontrasztot és egyéb nehezítő tényezőket nem lehetett megoldani a fix obik fényerejével. Az újság nem kíváncsi olyan képekre, ahol a portréalany ugyan hibátlanul van exponálva, a de a háttér szétégett, és a környezetből semmi nem látszik. A média nem a művész képekre vevő, csupán arra, hogy tényszerűen jóllátható módon kerüljön bemutatásra a téma.
Ilyenkor bizony a vaku az egyetlen megoldás. Nincs lehetőség kitelepítésre, a vázon lévő vakuval kell megoldani a feladatot. A helyed fix, az alany helyezébe nem tudsz beleszólni... sem a távolságba. Ott marad a zoomolás, és a vakuzás, ha a helyzet megkívánja. A képek nagy része lapos, szétvakuzott... de látszik hogy a Cellában készült.. vagy épp a Séta téren.
Én is jobban szeretem a vaku nélkül képeket. Én is inkább magas ISO + fényerős fixet használok ha lehet... de nem konkrétan az ilyen eseményen ez nem működött volna.
A színház és a koncertben persze teljesen igazad van. Ott a vakuzás ki van zárva. A múzeumokban is... Erre való egy tisztességes rendszer, amiben mindent megtalál a fotós, az igényeihez és lehetőségeihez mérten.
Szerintem ezt most két márka biztosítja.
A Tamron 17-50/2.8 nem is annyira lassú :-) De legalább szépen rajzol.