Vgyuri Creative Commons License 2010.03.19 0 0 1022
Csak az a baj, hogy az a 20 gép, amelyik egy termikben teker, az 5 perc múlva lehet, hogy 15km hosszan elnyújtva repül valamilyen irányban. És akár nem is feltétlen egy irányba mennek...

Na, és akkor legalább nem egy zavaros gombolyagban, hanem tisztán látszik, hogy ott megy valaki. Lényegtelen, hogy ki.

Szerintem ez tipikusan egy olyan dolog, hogy meg kéne nézni, nyugaton hogy megy, hogy csinálják. Nem kell feltalálni a spanyolviaszt.


Amennyire én tudom, pl. a németországi helyzetet valamennyire ismerem, ott vannak sportrepülő légterek, ott lehet örömködni, a kisgépes forgalom meg, ha jót akar, kikerüli. (Ezt nálunk is meg lehetne csinálni, megvannak a vitorla légterek, de csak ott, ahol nagyon zavarja a nagyokat). Aki viszont elindul az egyik "rezervátumból" a másikba, az ugyanolyan VFR repülő, mint a Cessna, annak a kötöttségeivel együtt. Csak ott nem akkora anyagi csőd egy rádió, meg egy transzponder beszerzése. Ez a spanyolviasz. A forgalmas GA útvonalon nincs "lopakodás".
Előzmény: BJani (1021)