dujuor Creative Commons License 2010.03.17 0 0 9899
Sziasztok!

Szeretnék csatlakozni hozzátok, ha nem bánjátok. Kertészkedésben nagyon kezdő vagyok, de volt már egy-két sikerélményem. A fórumot most próbálom az elejétől végigolvasni, de még csak 2007-nél járok. Viszont lenne egy két kérdésem Hozzátok. Próbálom összeszedni a gondolataimat, de lehet, hogy néhol zavaros leszek.

Kezdem:

Egy kb. 30 négyzetméteres területem van, amit szabadon használhatok, kutyáktól mentes, kb. 6*5 méteres négyzet. A két hosszabb oldalát a házfal, és a kerítés határolja. A nap a reggeli, déli és kora délutáni órákban éri, a délutáni és esti napot a ház árnyékolja. A földje viszonylag tápanyagdús, kötött. kb. 3 hete kapott pétisót és mutatónak zacskós marhatrágyát. Tényleg csak megmutattam a földnek, mert erre a területre csak 50 kg-ot szórtam ki, ennyi volt itthon. Ősszel nem ástam fel, de kb. 3 hete igen (beleforgattam a cuccost).

Vettem vetőmagokat is (most fejből próbálom írni, mert a magok otthon vannak, én pedig a munkahelyemen).

Salátát (május királya azt hiszem, simát és magszalagosat)
Retket (vajretek)
Hagymát (dughagyma vörös és lila, sima mag, és sarjadékhagyma mag)
Fokhagyma (gerezdenként a hűtőben van, de elkezdte növeszteni a gyökereit)
Borsót (Rajnai törpe, március 7-én földbe került utána jöttek a fagyok, és velőborsót)
Zöldbabot
Sárgarépát
Fehérrépát
Levélpetrezselymet
Kaprot (vagy kaport?)
Paprikát
ÉS ami a kedvencem a koktélparadicsom. Jelenleg 5 félét vetettem el palántának, a konvektor fölött az ablakpárkányon pihen palántaföldben, letakarva, kb. 25-28 fokban. Itt pihen még 2 féle chili, és a paprika. Ezek március 14-én lettek elültetve.