Helló, köszi szépen, én nem is gondoltam már, hogy német nyelvterületen próbálkozzak :). De közben meglett a 409 által is hivakozott 6/1990-es KÖHÉM rendelet felújított szövege is, amiben ott van megszámozva, hogy a 96.01.01 után üzembe helyezett, katalizátoros, EFI-s stb.stb. motorokkal szerelt autóknál a besorolást az üzembentartó kérésére átírják 04-re -> akkor már papíron is EURO-2-es a kocsi. Mivel az autómat csak 96-tól kezdték gyártani, így eleve kizárt, hogy ne 96.01.01-nél korábbi legyen (hacsak nem kelt fel valaki Újév napján üzembe helyezni).
Bár valószínűleg a hatóság kiröhögne, ha bármi olyan forrást mutatnék nekik, ami a netről jön. Esetleg gyári szervíz adatbázisból, ill. Autodata/TechDoc katalógusból hitelt érdemlően lehet bizonyítani, aki képes kikeresni a sajátját és EURO-2 szerepel benne, az már mehet is átíratni a számot a forgalmiban, ezeket használják a hatóságok is.
De ha végképp nem tudnám elintézni, akkor van a JÁFI-ban ismeretség, sztem ők is tudnak végső esetben egy szakvéleményt adni, amit a hatóság köteles elfogadni, mivel ők hatóságilag is elfogadott szakvéleményt jogosultak kiadni.
Ami még érdekes, hogy mivel a kocsi olaszból jött be még az előző életében, 99-es magyar üzembe helyezés van beírva. Nem tudom, hogy emiatt lehet-e gond, én azt gondolnám, hogy semmi rossz. 99-ben még sztem volt regadó és nem hozhatták volna a kocsit, ha az nem legalább EURO-2-es. De akárhogy is van, mivel ezt a modell 96-os (a vázszáma szerint is), így addig nem szabadulnak meg tőlem, amíg nem figyel a négyes a papírokon, ill. a kék matrica a rendszámtáblán.
Üdv