409 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 19
"tudja is az emissziót, még 20évesen is, simán kapna kéket, gond nélkül
miért nem? gyakorlatilag 1átkozott csatlakozó!!"

Nem, nem a csatlakozó a lényege, az csak a szabványosítás egy részlete. 20éve, vagyis 1990-ben még nem volt szekvenciális befecskendezés, nem volt ellenőrzött EGR visszavezetés (ha volt egyáltalán a motorokon EGR!!!), az akkori katalizátorok hatásfoka és öregedési tényezője is messze elmarad a maiaktól, (de a 10ével ezelőttiektől is), a lambdaszondák többsége nem volt fűtött. A párolgási emisszióról még nem is beszéltek. Azaz, a méréskori állapotban meglehet, hogy jók az értékek, de a teljes üzemre vetített károsanyag kibocsátásuk többszöröse a későbbi, magasabb kv. osztályú motorokénak. A 6-os osztálytól meg már EOBD rendszerről beszélünk, itt a rendszer felügyelete a lényeg, vagyis a környezetvédelem szempontjából leglényegesebb komponensek _folyamatos_ felügyelete, valamint a szabványosított protokoll használatával az ellenőrzés gyors és egyszerűvé tétele.

"a ford a 80as évek második felében már az EFI motorokkal teljesített minden követelményt 10évre előre! "

Ugye ezt nem gondoltad komolyan! Mechanikus légmennyiségmérővel, EGR nélkül, kombinált befecskendezés és gyújtás vezérlés nélkül, osztófejes gyújtás, beállítása manuálisan. Ezek igen messze voltak a 10évvel későbbi követelményektől.
Előzmény: Törölt nick (4)