Octi19 Creative Commons License 2010.01.28 0 0 13071
Szerintem tányérkereket akartál írni és nem napkereket...
Mint azt korábban is írtam és te is meg győződhettél róla egy alig 5000 km-t futott kocsiban, ez a jelenség teljesen normális. Az út és a lendkerék között számtalan illesztés van kisebb-nagyobb hézagokkal.
Pl.: 2db féltengely csukló, difi kihajtás és napkerék, napkerék és bolygókerekek, bolygókerekek és difi ház, tányérkerék és kúpkerék, kúpkerék és a váltókihajtás közötti áttétel, stb... egészen a kuplungtárcsa és a nyeles-tengely közötti illesztési hézagig. Amikor a nyomaték az egyik kerékre összpontosul például amikor kanyarodik a kocsi akkor a másik oldali hézagok amik egyenes futáskor egyszerre jelentkeztek most szintén összeadódnak (féltengelyektől a difi házig).
Ezek amikor összeadódnak akkor az a keréken több foknyi elfordulás is lehet. Emeld meg a kocsi elejét, tedd egy alacsony sebességbe a váltót és magad is ellenőrizheted.
Ha a futómű rendben van akkor nincs okod aggodalomra.
Előzmény: bohus75 (13070)