Köszi a véleményt!
A következőképpen gondoltam:
1. A Debrecen-Eger vonatok elég sokáig jártak a vonalon. Sokszor mentem azokkal a vonatokkal és az MDmot+2Bx+Btx vonatok mindig tele voltak már Hortobágyon is, szóval a Poroszlón felszállóknak csak állni lehetett. Másfelől ez kiszolgálná Poroszló, Egerfarmos és Mezőtárkány lakosait a megyeszékhelyre való eljutásban. Az a többletpénz mellett, amit megemlítettél, szerintem még így is megérné. Esetleg akár még délben is lehetne berakni egy betétjáratot Eger és Tiszafüred között.
2. A Nyírábrány-Debrecen-Füzesabony vonatokkal az a bajom, hogy Nyírábrány felé BZ+Bzx megy és ez a 108-asra nem elég. Egyébként is Debrecenben mindenki leszállna.
3. A 103 és a 117-es vonalakon mindenképp egy nagy felújítást kellene csinálni és a pályát legalább 60-80 km/h-ra feltornázni és a tiszalöki vonatokat Ohat-pusztakócsnál mindenképp továbbközlekedtetni. akár Karcagig, akár Tiszafüredig, hogy a vonat végállomása ne a semmi közepén, hanem egy településen legyen.
4.A pesti gyorsvonatot akár úgy is meglehetne oldani, hogy csak simán Debrecen-Füzesabony-Budapest-Keleti pu. gyorsvonat legyen bár ez igazán akkor lenne sikeres, ha a vonalat villamosítanák és legalább 100 km/h-ra gyorsítanák. Így még az IC-nek is esélyük van, hiszen nem kellene kerülni Miskolcon keresztül. Amúgy a MÁV-nak volt olyan terve, hogy egy vasútvonalat épít Ohat-pusztakócs és Miskolc között Tisza-híddal, így ha megépítenénk a vasútvonalat Mezőcsátig, onnan szabad lenne az út Miskolc és Debrecen között.