Az A-33 egy váltással 28 midi információt küld ki azonnal.
Szerintem a sebesség és késés nem processzortéma, inkább fejlesztői hozzáállás kérdése. Gyakran szándékosan késleltetést szoktak programokba beépíteni.

A mellékelt felkínált lehetőségekből a legtöbbet használom a cc=hanxínváltás mellett.
Ami jól látható, egyből két zónánk is lehet megosztott vagy egymásra helyezett módban. (spilt/layer)
Split esetében (mivel két manuált használok) csak az öt oktávon túlnyúló billentyűkhöz szoktam extra effekteket rendelni.
Layerben meg a szokásos zongora/mellotron kettőst lehet egyszerűen kivitelezni.
Csatornánként beállítható hogy regáljon-e az exp.pedálra, a sustain pedálra, benderre, modulációra és a data entry toló kontrollerrre. Így a zongorára nem érvényes a hangerőpedál a pitch bend, ellenben a mellotronra meg a sustain, mod. Mindezek mellett a lenti SL161-en még az orgona is szépen szól egy harmadik sávon. Az ESI 16 sávos, így bőven belefér.
Kijelzőre nincs is szükség. Kis odafigyeléssel, de egyszerűen be lehet programozni ezeket a patch csomagokat. Utána zenélésnél csak kiválasztás szükséges. És itt a lényeg, egyszerre 16!!! választható ki egy mozdulattal a világító széles gombok közül. és az is kétszer. A,- B×16
Az A37-nél sajna rosszabb a helyzet. Ugyan 128 patch van, de minduntalan kettőt kell megnyomni. Meg van egy egyesével föl,- leléptető: +/-. Elég a 32! :-)
- Hogy ON-ba fordítsam, az orgonához kíváló hogy a sustain pedált letilthatom úgy hogy közben esetleg a másik manuálon meg a zongorán a pedál szépen dolgozik. Fordítva ugyanez a swell pedállal a helyzet. Míg a zongorán az ujjaimmal dinamikázom addig az orgonán a pedállal pumpálok egyidejűleg. Kell ennél több?
Ráadásul a két kíváló kialakítású midibillentyűzet úgy 50-60e-ből össze is hozható.