És mustangban a gyújtástekercs mekkora feszt ad? Mert amennyire emlékszem (bár elég rég nyúltam a gyújtáshoz), a 3 tekercsből az egyiken valamivel vékonyabb huzal van.
Namost nekem az jutott eszembe, hamár ez a tirisztoros téma ilyen komplikált (legalábbis ha az embernek nincs kedve meg ideje faszolni), akkor talán egy olyan áramkör is megtenné, amiben egy npn tranzisztor szakítja meg az áramot az érintkezők helyett. Tehát a következőképp gondoltam el: egy hall jeladót egy forgórészre szerelt mágnes kapcsolja, a mágnes elhelyezése az eredeti bütyökkel egy vonalban sugárirányban, a hall jeladó kimenetét egy npn tranzisztor bázisára kötöm egy ellenálláson keresztül, a kollektort a + tápfeszre (egyenirányítás után), a gyújtótrafó primertekercsét pedig a test és az emitter közé kapcsolom.
Persze kell még egy védődióda a primerrel párhuzamosan, de ez már részlet.
Tehát elgondolásom alapján ennek ugyanúgy kell kapcsolnia, mint a bütykös-kalapácsos témánál, csak mechanikai kontaktus nélkül.
Ha nem világos mire gondolok, lerajzolom!