Milyen motorod van, benzines, vagy diesel? Nálam a diesel azt csinálja, hogy hosszabb városi üzemben, ahol folyamatosan 50-60-al haladok 5-ben alapjárathoz közeli fordulatszámon, simán visszahűl a víz 80 fokig. Kíváncsiságból megálltam, és megnéztem a hűtőhöz menő csövet, és hideg volt. Vagyis elzárt a termosztát.
Ez ilyen, nehezen melegszik be, kevés a motor hulladék hője. Reggel, mikor indulok, jó 10 km után jön ki a mutató a kék tartományból (addig 2000 fölé nem pörgetem), utánna gyorsítok 100-ra, onnan viszont pillanatok alatt felmegy 83-ig a mutató.
Neked is ezt ajánlom, reggel vagy hosszabb állás után indulj el, és menj egy pár km-t. Figyeld a mutatót, és amikor már elmozdult a kékből, de még 80 fok alatt van, állj meg és nézd meg a hűtőhöz menő csövet. Ha langyos-meleg akkor baj van, termosztát csere mielőbb. Ha hideg a cső, akkor semmi gond. De így látatlanban azt mondom, semmi gond az autóddal.