magyar tarka nagy barom Creative Commons License 2010.01.15 0 0 29
A javítókulcs nem azért kell, mert nélküle nem tudnák a tanárok kijavítani, hanem azért, hogy egységes legyen a javítás országosan. Bizonyos szubjektivitás nem lehet kiszűrni teljesen, de a mostani rendszer ezerszer pontosabb, mint a régi. Amin javítani kellene az a dolgozat írásának ellenőrzése.
Az hogy 60 évig jó volt valami az nem érv, nagyon megváltozott az iskola a társadalom, a gyerekek, a gyerekek által kezelt technika. Az érettségi rendszer szapulása pótcselekvés. Azon egyetemek pótcselekvése akik rádöbbentek arra, hogy az emeltszintű érettségi meg nem követelésével egy alacsonyabb tudásszintű hallgató tömeg került be az egyetemre, amelyek az oktatására nincs felkészülve.(Nem is lehet, nem ez lenne a dolga.) Az alacsony szintű tömegdiploma gyártás 14-16 éve viszont mára az egyetemek saját oktatói és kutatói utánpótlásbázisát is felemészti. A spagettiszósz rendszer pedig csak tovább ront a helyzeten, főleg úgy, hogy nem új tantervek születtek, csak a régieket címkézték át. Sokadszorra. Ráadásul a demográfiai hullámvölgy már tavaly elérte a kis felsőoktatási műhelyeket. Az viszont inkább a felsőoktatás teljes reformjával lenne kezelhető (finanszírozástól az előmenetel rendszerig, a felsőfokú szakképzéstől a kutatás helyzetéig) amitől viszont a hátukon feláll a szőr.(Jogosan, az eddigi reformok a hogyan toljunk ki valakivel úgy hogy az ne én legyek kategóriában mozogtak.)
S most az érettségit szapulni pótcselekvés csupán. Megoldja talán azt, hogy jövőre több jelentkező legyen, de szétveri a holnaputánt.
A közoktatásban számos zűrös terület van, most éppen azt cseszegetik ami nem az.
Előzmény: Derek (21)