Törölt nick Creative Commons License 2010.01.08 0 0 1028

(A hozzászólásodra válaszolva, de általánosságban írva:) nálunk ez volt az egyik sarkallatos pont, mindkét emelkedőm vége ívben van. De nem okoz gondot, műanyag kerekes Fugi kocsikkal sem a gépeknek. Mivel csak három mozdonyunk van, ehhez alakult a személykocsipark is, minden ingavonat, mozdony - bhv - bhv - bdt összeállításban közlekedik, kivéve az IC vonatot, amely a futásra képtelen GOSA kocsikból áll, és a tehervonatot.

Ingavonati módban is használjuk a mozdonyokat, tehát tolni is szokták a szerelvényeket, de ilyenkor sincs gond. A Fuggerth kocsik kinematikája szarabb, mint a drágábbaké, ez egy sajátosság, kis csiszolás és kenés kellett nekik, hogy a megfelelő működés létrejöjjön.

E nélkül a sorjás és gyakran megakadó kapcsoló befogó siklást okozhat, vagy szétakadást.

 

Az emelkedők alján ha rosszul van kivitelezve, szétakad a szerelvény. A terepasztal lapja nálam vékony rétegelt lemez, az emelkedőt simán kivágtam fűrésszel és a lemezt hajlítottam, ez eleve megadott egyfajta kezdő ívet, már csak a tetejénél kellett ugyanezt kialakítani, ott úgy történt, hogy az ellendarabot meg a másik rétegelt lemezből vágtam. Amikor a váz összeállt, tartottam a fa lemez vetemedésétől, így egyszerűen ragasztóval és kissebb közdarabokkal rögzítettem pár helyen. Egyelőre tart a váz, de még csak olyan fél éve van összerakva, nincsenek hosszú éves tapasztalataim ezügyben.

Előzmény: baktairrrr (1026)