addesz Creative Commons License 2010.01.08 0 0 126

Na itt a lényeg! 2009 től ugyanis csak TÖREKEDNI KELL a forgalmazónak a 15 napos hjavítási határidő betartására. Telefonon egy hónap elteltével is (mivel ekkor már a cserét kértem) azt közölték velem, hogy az alkatrész úton van várjunk még egy kicsit. Hogy ez a kicsi 1 hét vagy fél év nem árulták el. Ezután levélben is feltettem a kérdést, ill. hivatkoztam az általam is ismert törvényrfe, mely szerint egy hónap eltelte után jjogos vagyok egy másik új készülékre. Erre ezt a választ kaptam Varga Zoltan ASUS Hungary Ltd. (ACHU) Technical Support Specialist-tól:

 

"A törvényi kötelezettségre reagálva tájékoztatni szeretném, hogy a hatályos magyar jogszabályok valóban meghatároznak egy a szervizelés időtartamára vonatkozó intervallumot, melytől azonban lehetőség van eltérni bizonyos külső esetekben. Szabályozásra került a szervizelési idő meghosszabbításának lehetősége is, azonban fel kell hívnom szíves figyelmét, hogy a jogszabályban lefektetett időintervallum pusztán egy törvényi kiajánlás melyhez lehetőségeihez képest minden a folyamatban résztvevő „elemnek” igazodnia kell.
Kiemelten kezelendő, hogy számos előre nem vagy nehezen látható külső tényező van, amelyre az ASUS Magyarország alkalmas és megfelelő, akár jogi természetű eszközök hiányában képtelen hatást gyakorolni. Ennek ellenére az ASUS vevőpolitikája és belső normái, melyek természetes összhangban állnak a nemzetközi és hazai szabályozással, egyértelműen rendelkeznek az ügymenet milyenségét illetően. Tehát a vevő mind gyorsabb ügymenetre vonatkozót természetes igénye, teljes mértékben összhangban áll az ASUS Magyarország belső szabályainak azon részével, mely elsősorban a vevő érdekeit veszi figyelembe és ennek megfelelő eljárási szabályokban próbálja maximalizálni a szervizelési idő intervallumát.
Bár az ASUS Magyarország a kérdéses ügyben a fent részletezett szabályokat betartotta, ennek ellenére kötelességének érzi kifejezni sajnálatát, amennyiben az elhúzódó szervizelési folyamatok kellemetlenséget okoztak Önnek."

 

Ezek, ill. az ASUS szerint a másfél hónap is jogos. Én meg örülhetek, hogy egyáltalán visszakaptam (ráadáasul javított állapotban) a gépem.

 

A laptopot aug.2-án vettem, 10-én vittem a szervízbe. a levélváltás szept. 24-én történt mely után szept 28-án át is vehettem az egységet. 

 

Ennyit a törvényről, annak betartásáról, vagy az ASUS Magyarországról.

 

 

 

 

Előzmény: mr_ricsi (125)