iszkiry Creative Commons License 2010.01.08 0 0 1313

Az EGR szelep, mint a neve is mutatja (Exhaust Gas Recirculation), kipufogógázt vezet vissza az égéstérbe, hogy csökkenjen a motor károsanyag kibocsátása. EGR szelepen egy idő után lerakodások keletkeznek, és onnantól nem működik tökéletesen. Dízel autóknál a kipufogógáz szilárdanyag tartalma (korom) miatt ez az állapot gyorsan, akár néhány tízezer km alatt bekövetkezik, és a hibásan működő EGR szelep ráadásul becsapja a vezérlő elektronikát és hibaüzeneteket generál. Elméletileg tisztítható, de a gyakorlatban azonban sokszor csak a csere segít. Ezért tálaltak ki a szelep "lefalazását". A Lagúnákban (1.9 dci) megoldható, hogy  más pozícióban (elforgatva) szerelik vissza. Ekkor a szelep működik, de nem befolyásolja a motor működését. De a vezetéket vissza kell kötni, mert a computer figyeli a szelep működését. A piros vonal mutatja, hogy hol lehet szétválasztani, és csak a szelep részét fordítani. A Lagúnánál nekem össze volt szegecselve a furatoknál, szét kellett fúrni őket.  Lagunánál működött, de VIVÁRÓNÁL/TRAFICNÁL MÉG NEM PRÓBÁLTAM!

Előzmény: llaller (1310)