5.: "Nem EU-tag." OTT A PONT!!! EZ A MEGFEJTÉS!A magyarországi vasutak térvesztését kiterjesztetted Európára, ami nagyon helyes, hiszen mindig célszerű más helyeket, más eseteket is tanulmányozni, mert az nagymértékben segít a vizsgált folyamat természetének megértésében. Viszont egyelőre kilyukadtál annál, hogy EU-szerte azért vesztett teret az utóbbi évtizedekben a vasút, mert az EU vasútellenes. Svájcot vizsgálva azt látjuk, hogy az ottani vasutak felszereltsége kielégítő, piaci pozíciójuk stabil. Svájc nem EU-tag. Ezek után levonod a következtetést: ha az EU vasútellenes, a svájci vasút helyzete pedig stabil, az abból adódik, hogy nem Svájc EU-tag.
Erről eszembe jut a régi történet. A tudós fog egy bolhát, és azt mondja neki: "ugorj!" A bolha ugrik. A tudós (micsoda állatkínzás!) kitépi az egyik lábát, aztán megint kiadja az "ugorj!" parancsot. A bolha ugrik. Kitépi még egy lábát - a bolha ugrik. Miután kitépte az utolsó lábát, hiába mondja neki, hogy "ugorj!", a bolha nem ugrik. Végül megírja a tudományos értekezést, amely arról szól, hogy ha egy bolhának kitépjük az összes lábát, akkor megsüketül.
Szóval az EU-tagállamokban az utóbbi évtizedekben tényleg piacot veszített a vasút. Svájcban tényleg stabil a vasút helyzete (amiből egyébként még nem következik, hogy nem vesztett piacot). De nem az az egyetlen lehetséges megfejtés, hogy "Svájc nem EU-tag".
hm