Törölt nick Creative Commons License 2010.01.02 0 0 33993
Egy kis szőrszálhasogatás, nem személyed ellen irányul:)

1.: "Svájc domborzati viszonyai miatt drága a közúthálózat kiépítése."
Nehéz terepen utat építeni olcsóbb, mint vasutat.

2.: "Sok a védett vagy védelemre szoruló táj, amire vigyáznak."
Nálunk is vannak ilyenek (pl a nemzetközileg híres szegedi Fehér-tó madárrezervátum, épp most épül tőle néhány kilométerre az M43-as)

3.: "Nincsenek nagy svájci autógyárak." Magyarországi nagy autógyárak sincsenek. Azok a kicsik, amik itt vannak, azok is külföldiek.

4.: "Nincs svájcnak kőolaja." Magyarországnak sincs (vagyis elenyésző, említésre sem érdemes)

5.: "Nem EU-tag." OTT A PONT!!! EZ A MEGFEJTÉS!

6.: "A polgárok odafigyelnek a környezetvédelemre." Szerintem a magyarországi lakosság is odafigyel a környezetvédelemre olyan arányban mint a svájci, de ez kevés ahhoz, hogy a magyar kormány vasútbarát legyen.

7.: "Saját érdekük odafigyelni a környezetre, mert a globális felmelegedés elolvasztaná a sípályák havát, így nesze neked túrizmus."
Ha Svájc oda is figyel a környezetvédelemre, de a világ többi országa továbbra is számolatlanul ontja magából az üvegházhatású gázokat, akkor is elolvad a svájci hó.

8.: "Sok pénzük van." A magyaroknak is. Csak adó formájában elveszi tőlük az állam.

9.: "Annyit azért ők sem vonatoznak. Igaz, hogy van ca. 15%-nyi vonatozó, de a buszosok aránya viszonylag kicsi, mert a busz csak ráhord a vonatra, így az elővárosival együtt lehet olyan 22-23%, míg nálunk 30% a tömegközlekedő (az elővárosival együtt, gondolom a szerződéses buszokat is beleszámolva)
Igaz, az egy főre jutó utazások száma magasabb, így ténylegesen több a vonatutas, de az autós is, mint nálunk."
Tehát akkor nem állnak jobban ebben a tekintetben, mint a magyarok.

10.: "náluk nem a pénzlenyúlás az elsőszámú szempont"
Hát, nem tudom. Biztos hogy így van?

És az egésznek a végére odateszek egy :))) jelet, hogy lásd, baráti meccsről van szó, nem hitvitáról.
Előzmény: v_peti (33990)