Tegnap órákig bongésztem és az alábbiakra jutottam.
E85 ből minden autó átlagos hidegindítással kb. 15-30%-al fogyaszt többet.( szinte kizárólag kisebb autókat teszteltek) Folyamatos haladásnál ez nem jelentős, hiszen a befecskendezési nyomás és a hidegindításkor nagyobb mennyiségü üzemenyag szükségeltetik E85-nél.
2 cég gyárt hozzá átalalakítót valami Hunflex meg még valami, mindegy midkettő kb 40e Ft körül tudja azt, hogy ugyanúgy többet fogyaszt, csak erősebb lesz ( hiszen az E85 az 105 oktánszámu tehát a benzinmotor hatásfoka 20% helyett lehet akár 24% is. Ez nem érdekel, mert ha erősebb akkor gyorsabban elveszik a jogsi.
Mérések szerint tud lenni 20%-al erősebb is, nagyon pontos beállításnál.
A motor elektronika valamennyire " utánna tud menni " a megváltozott üzemanyagnak ezért nem azonnal jelentkezik a check engine sárga lámpa nekem volt, hogy 2-3 tankolás után kezdett csak el égni.
A motor károsodástól nem félek, pl. az új voyagerben a tanksapkán is rata van, hogy lehet tankolni E85-öt azon sincsen semmi átalakítás gyárilag. Annyi van, hogy baromira párolog az anyag, tehát aki keveset használja az számoljon a párolgási veszteséggel is.
Beninszürőt nem cseréltem, ezek szerint tiszta volt a tankom. Van itthon, ha magokni kezd csak alábújok.