"
Nade az uzemanyag homerseklete nem tunik kritikus parameternek...."
Tényleg nem kritikus mert akkor a motort is letiltaná a vezérlés. Viszont elég fontos ahhoz, hogy figyeljenek rá és mérjék. (Bár szerintem nem a "meleg" üzemanyag miatt, hanem azért mert a diesel olaj viszkozitása változik a hőmérséklettel arányosan. Ne feledjük hogy a befecskendezett üzemanyag mennyisége hihetetlenül kevés. És ehhez nagyon pontos nyitási időre és keresztmetszetre van szükség amit a számítógép vezérel.)
végeztem egy kicsi számítást:
nekem 5.-ben a motor 2000 1/min fordulaton jár és ekkor "óra szerint" 100 Km/h a sebességem (valójában ~96 Km/h de fogadjuk el 100 nak mert a hibahatár kb 4%)
Ilyen esetekben a kocsi 3,6 l/100Km üzemanyagot fogyaszt (sík úton többször is kipróbálva és lemérve... nekem ez a defektusom)
Tehát ilyenkor a motor 2000-et fordul percenként ami 2000*60=120000 1/h
mivel a négyütemű motorok teljes munkaciklusa 720° (két főtengely fordulat) ezért ez 120000/2=60000 befecskendezés hengerenként. Ez a négy hengerre vetítve ~240000 befecskendezés óránként.
ami azt jelenti, hogy egy befecskendezés 3600/240000=0,015cm3 üzemanyagot juttat a hengerbe.