pár kérdésre én is tudok válaszolni. holivudban pont olyan filmre forgatnak mint itthon: általában kodakra (kodak vision pontosabban). a körülmények és az operatőr dönti el leginkább, h mire forogjon egy film. 35mm, 16mm, hd, stb. a fuji is csinál "mozi"-filmet, ezeket főleg a távol-keleten használják előszeretettel (de pl a gyűrűk ura is fujira forgott főleg)
a nem fullfrémes digitális alatt mit értesz? a sony f-900-as hd kamerájára elég sok minden forgott (starwars epI-II, de pl a kaméleon is). amióta vannak full-frame-es hd (panavison genesis, sony f35(vagy mennyi...), red) azóta annyira már nem.
a képkocka mérete változó, a legelterjedtebb (itthon, meg amérikában) az a super35. a kocka mérete itt is változik attól függően, hogy hogy milyen képarányt használnak... mindegy, ez hosszű meg bonyolult, de a wikipédia felvilágosít. de a lényeg sztem, h az összes mozifilmes formátumnak kissebb a kockája mint a fotós leica kocka. ami kb akkor mint a leica az a vista vision nevű cucc, ahol vízszintesen fut a film és így nagyobb tud lenni a kocka; a non-plus ultra pedig az imax. de ezt a kettőt csak effektnek használják, nagyfilm kevés készült rájuk (imax-ra egy sem).
mindegy, olvasgass utána a wikin. mert és kihagytam a 65mm-t, a 70mm-t, az anamorphot......
de mennem kell kocsonyát enni.
buék