Itt nem azokkal az állomásokkal van a gond, ahol ezt egyszerű módon meg lehet tenni. (127-es K-i oldala, 107, Zajta, Csenger...)
Nézőpontom szerint sokaknál a veri ki a biztosítékot, hogy azokon a vonalakon is le akarják butítani a berendezéseket, ahol rendszeres a teherforgalom (Eszetergom-Kertváros-Almásfüzitő, Komárom-Székesfehérvár). Csak ebbe bele kellett volna gondolniuk az illetékes elvtársaknak. Az 5-ös vonal végig SH-s, azaz forgalmista + 2 vkez van egyszerre szolgálatban egy állomáson. Akkor is, ha a napi 4-5 tehervonat megy, meg akkor is, ha Bz is ott rohangászik.
Itt a jelzőt nem állíthatod szabvány szabadra, mert teljes sorompót is fedez. Igen, ilyenkor lehet írásbelivel közlekedni, jelzőtől 15 km/óra , átjáró előtt megáll, lecsukja a sorompót, vonat át, sorompó fel... És ez minden állomáson kétszer.
Ha marad minden a régiben - azaz ottmaradnak az emberek - akkor tényleg nincs spórolás, a pályavasút bukik a dolgon - nem is keveset. Biztberfejlesztés? Az lökné csak le igazán a szíjat, ha bezárt vonalra telepítenénk új biztosítóberendezést, miközben működő vonalakon 100-120 éves technikával dolgoznak.
Szóval nehéz ügy.
Ha minden marad a régiben- az a baj, mert nem spórolnak semmit
Ha fejleszt a bezért vonalon - akkor miért nem a működőkre fordítja a pénzt?
Ha lebutítja azt a vonalat, amelyen a teherforgalom fenntartását ígérte - az a vasút paródiája lesz.
Itt látszik, hogy a döntéhozóknak nem az eleféntcsont-toronyban ülve kellett volna meghozni az ítéletet, hogy mi maradjon és mi ne, hanem kimenni "terepre" és megnézni, miről is van szó. Innentől kezdve alkármit is tesznek - támadhatók. (Csak az a baj, nem lesz senki "komoly", aki hatásosan támadhatná ezért.)