looksharp Creative Commons License 2009.12.26 0 0 33843
Elnézést, hogy megszólalok a témában, de talán van valami kis rálátásom.
A használatos középiskolai atlaszok közül három fajtát ismerek (Cartographia, Stieffel, Mozaik). Az atlaszok, illetve ezek tematikus térképei változó színvonalúak. 3-4 évente készül új kiadás, akkorra frissítik őket - a meglevő adatok alapján. A vasúti közlekedésről, meg egyáltalán a közlekedésről honnan szerezhetnek információt? A közútkezelőktől, a vasúttól illetve a minisztériumtól. A beérkező adatokból véleményem szerint ez szerkeszthető ki. Ha valamely vasútvonal hiányzik a térképről, vagy évtizedek óta szünetelő még mindig szerepel - akkor az az adatbázis hibája.

Általános iskolában, 8. osztályban Magyarország közlekedése 1 óra.
10. osztályban általános közlekedésföldrajz (a szolgáltatásokon belül tanulandó) fél óra, + néhány sor a Magyarországot áttekintő résznél.
Ezen kívül a diákok tanulhatnak róla az érettségi előkészítő (fakultációs) foglalkozásokon. (Nálunk ez a téma érettségi szóbeli tétel.)

Privát megjegyzés:
Az áttekintő közlekedési térképnek, ami az atlaszban van, azt kell megmutatnia, hogy melyek a fő közlekedési útvonalak (ez OK), milyen a hálózat szerkezete (ez is OK) és hogy milyen hiányosságok vannak (hellyel-közzel). Persze, jó lenne, ha a kiadásra kelülő térképek minél pontosabbak legyenek.
Előzmény: Törölt nick (33842)