a 2.5 lityis motor a vivarómban rángatott. Nem is kicsit. Most hidegen 1400 fölé alig bírtam feltornázni a fordulatot, kb 5 perc melegítés után volt az autó indulásképes. Alapjáraton nem volt benne erő, amíg a turbó nem kezdett nyomni, addig alig ment. Alapjáraton úgy rázott, hogy már-már hányingerem volt benne.
Nosza megelégeltem, kiszereltem a porlasztócsúcsokat, és elvittem Kecelre, az általam ismert egyetlen normális bosch szervízbe.
És nem csalódtam. Drága egy szervíz, annyit mondhatok, de szerintem ha a végeredményt nézzük, akkor inkább olcsó.
Ember fogta a csúcsokat, és berakta egy nyomáspróbáló gépbe, ahol látszik a porlasztás minősége, illetve kiírja, hogy milyen nyomáson nyit ki a szelep. Az egyik 150 bar helyett, vagy 400-nál is alig pisilt valamit.....
4ből, két porlasztócsúcs elég gyéren muzsikált.
Ezután mind a négyet apró darabokra szedte. Mikoszkóp alatt (!!!) megvizsgálta, hogy mi mennyire kopott, karcos, stb. A golyótányér milyen állapotban van, stb.
Ezután az alkatrészeket ultrahangos tisztítóba tette, de nem sokat javult a dolog, így mind a 4 befecskendező fúvóka fejet kicserélte. Utánna összeszerelte, és felrakta egy számítógépes padra, ami elvégzett vagy 40 mérést az injektorokon. Milyen fordulaton, milyen sebességgel nyitnak, résolaj mennyisége, befecskenezés mennyisége, különböző terheléseknél, stb.
Nagyon jól sikerültek a próbapadi mérések, az ideálistól nem volt összesen fél százalék eltérés. Becsomagolták, és indultam haza velük pestre. A fúvókák bekerültek a helyükre, néhány indítás és a motor hihetetlenül finoman, csattogásmentesen brummogni kezdett. Van alapjárat, hidegen is hajlandó elindulni, nem rázkódik, hamar felveszi a fordulatot, szóval nagyon jó lett.