Így van. A memóriakártyás nem érzékeny annyira az ütődésre, mint a merevlemezes. Működési időben meg felülmúlja a másik kétfélét. Ráadásul a merevlemezesnek a GB ára több, mintha memóriakártyát veszel a csak memóriakártyásba.
Azt nézd meg, hogy melyiknek mekkora az érzékelő lapka mérete, mert a zaj igen erősen köthető hozzá. Nézd meg, hogy mennyire akarsz szűkebb helyen is videózni, mert van amelyik 40-45 mm-nek megfelelő gyújtótávolságról indul. 28-ról meg alig. 35-ről azért elég sok. A lencse fényerejét is nézd, meg legyen neve is (Canon, Leica, Zeiss, ...) 1:2.0-nál rosszabb fényerejű az már nem játszik, mivel ez az érték is fontos, hogy kevés fényben is jó képet tudj csinálni. Valamennyire árulkodik a szenzor méretről és az optika fényerejéről a frontlencse átmérője. Minél nagyobb, annál jobb.
Aztán mi van még. Ja. Optikai képstabilizátora legyen, s a 16-20-szoros zoom értékek fölöttiket is kizárnám, bár azok inkább SD (normál felbontású) kamerák, hiszen ott nem annyira számít az optika minősége, ráadásul akkora zoom-ot csak állványon érdemes használni.
Még valami. Ha netán Canon-nál kötnél ki, azokban van egy távmérő, amit azonnali AF-nek hívnak. Nagyon gyors vele az élességállítás, de van pár modell, aminél az objektív mellett van. Ezzel nincs is addig baj, míg fel nem teszel egy árnyékolót (ami szintén fontos, ha jó képeket akarsz), ui. az eltakarja a célt a távmérő elől. Nem nagy gáz, mert ilyenkor a kamera automatikusan átáll a normál AF módra. Az újabb HF-S... sorozatnál már nincs ez a probléma, mert közvetlenül az optika alá tették a távmérőt, belül a szűrőmeneten, így az árnyékoló előtét nem takar már be neki.