Ezért csinálhatják meg ezeket az árakat, mert Te is, én is és még sokan-sokan nem akarnak maguk után "rossz szájízt" hagyni.
Mi most eppen azt tanitjuk a roman es a bolgar Ford halozatnak, hogy hogyan kell szervizkapacitast optimalizalni.
Eddig a szerviz ugy mukodott, hogy a frissen vasarolt, még garancialis autok karbantartasai es garancialis javitasai megtoltottek a szervizt is. A statisztikakbol jol latszott, hogy a ket eves kor utan elkezdtek elmaradozni az autok a szervizbol, 4-5 evnel idosebb auto alig jart markaszervizbe.
A kulcs tehat az, hogy az idosebb autokat is a markaszerviz kozeleben kell tartani. Ennek megvan a megfelelo modszertana, az angol varazsige a "churn management", azaz a leszakado ugyfelek megtartasa. Ilyennel barki talalkozhatott, aki megprobalt mobilszolgaltatot, bankot vagy kabeltevet valtani, es bejelentette a szerzodes lemondasat -- ilyenkor a ceg valamit lep. A markaszerivezeknel is letezik olyan adatbazis, amibol a leszakado ugyfeleket szurni lehet, es valamilyen egyedi ajanlattal meg lehet keresni oket. (Itt jonne kepbe a Menu Pricing, egy ujabb autokereskedelmi varazsige, aminek lenyege az elore kalkulalt aru karbantartasi csomag.)
Az allaspontom egyebkent az, hogy altalaban nem a rezsioradijjal van baj, hanem a rezsioradijert nyujtott szolgaltatas szinvonalaval. Árban egy markaszerviz nemigen tud versenyezni Donival vagy Kobeval -- a Skoda jelet kitenni bizony iszonyu koltsegekkel jar, amit a "fuggetlen" szereloknek ertelemszeruen nem kell megfizetnie. Viszont a Skoda-jel hasznalataert fizetett dijjal jaro PoHu szolgaltaltatasokat ki kell tudni hasznalni (allando muszaki kepzes, tudasbazis hozzaferese, celszerszamok meglete, korszeru ugyfelkovetesi rendszerek hasznalata).
Tehat elsosorban nem az arcsokkentes a fegyver, hanem a kiszolgalasi szinvonal felfejlesztese az ar szintjere.
A Gorilla altal emlitett 9 ezer forintos olaj mindenesetre tulkapas. A ma megszerzett X ezer forint profit a holnapi XX ezer forint profit elmaradasaval jar.