mattil
2009.12.07
|
|
0 0
33492
|
A 80-as évek közepén -nagyon jól emlékszem rá hogy több hónapon keresztül vonatpótló buszok jártak, és teljesen új töltést építettek meg ilyenek- a vonalat teljes egészében felújították. Nem tudom milyen hosszúságban a szakaszon, de Tiszadadánál mind Tiszalök, mind Tiszadob felé végig vasbetonaljas felépítmény és 54 kg-os sinek lettek akkor lefektetve. Akkoriban még évente volt valamilyen karbantartás is a vonalon, aztán a 90-es évektől kezdve gondolom már senki nem törődött semmivel, ha pedig valamit találtak akkor magyar módra kiraktak valami lassújelet és kész... 2002-ben a Tiszalök-Görögszállás közötti részt a 100-as vonal felújításából visszamaradt anyagból felújították. Az a rész csak ennek köszönheti megmenekülését, nem másnak. Ha feltúrom anyagaimat akkor talán még meg is találom az akkori Vasutas Hírlapot amelyikben úgy számoltak be róla hogy "ezután majd InterPici is járhat a vonalon" Ha jól emlékszem, akkor fel akarták az egész vonalat újítani, de végül ennyi lett belőle. Amint írtam is októberben, a csúcs az, hogy a Görögszállás-Tiszalök közötti vonalrészben az előbb említetteknek köszönhetően sokkal gyorsabban megy a BZ, mint a gyorsvonat a villamosított fővonalon Nyíregyháza-Görögszállás között, (a körIC is itt közlekedik!) ahol egymást érik a 15-20 km-es lassújelek. |
Előzmény: Törölt nick (33489)
|
|