Törölt nick Creative Commons License 2009.12.01 0 0 3630
Hali!
Örülök hogy sikerült egy kis életet vinnem az amúgy téli álmot alvó topikba :)
Maga a vízbefecskendezés elve és módja létező dolog,hiszen már a németek is használták a repülőikön.Az persze külön dolog hogy a kétütemű és a négyütemű motorok megoldása egészen más.Minap olvastam hogy egy amerikai fickó megvalósította a szériaalkatrészekből álló hatütemű motort.Ez az első négy ütemben a hagyományos módon működik,de utána a következő két ütemben már a gőz mozgatja a dugattyút.Mivel a kipufogás végén a forró égéstérbe vizet fecskendez be,ami gőzzé válik és mozgatja a dugattyú(kat).A hideg levegő is jó hatással van a motorrá,de igazán a nedves levegőnek van teljesítménynövelő hatása.Ismert tény hogy a sebességi világrekord futamokat a Sós tó medrében futják,és ennek csak két oka az hogy egyrészt síma és másrészt egyenes,harmadrészt viszont közel a tenger aminek a párája jó hatással van a motorra.Jómagam még 98-ban éreztem ilyesmit,amikor a Csongrádi gyorsulási versenyre utazva két haverral (egyik Aprilia Tuareggel,másik Pannónia T5-el) végig 80-al haladva mentünk.A híd előtt kicsivel a motorom ugyanazzal a gázmarkolatállással 90-ig gyorsult,ezzel is meglepett arcot okozva a két havernak.Azóta is megemlítik ha találkozunk hogy ott a hídon nagyon ment a gép :D Valójában nem is lenne szükséges egy pumpára,mivel a motor képes lenne a vákummal beszívni a vizpermetet.Hasonlóképpen mint különolajzású motornál az olaj adagolása.De az is igaz hogy az igazi megoldás a hengerfejbe való spricc lenne,mert az közvetlen fejtené ki a hatását.Már csak az a gond hogy miképp lehet megoldani a megfelelő nyomás előállítását,mivel ott már nagy a nyomás,nem úgy mint a szívócsőben,ahol vákum van.A youtube-n van egy pár másodperces videó amiben egy gyujtógyertyából készült befecskendezőt mutatnak.Egy másikon meg egy vízbefecskendezéses Honda Dió robogóról beszél (sajna angolul) a tulajdonos.Összefoglalva szerintem ez sem nagyobb hülyeség mint a pár hónapja vagy talán egy éve itt tárgyalt önindító mustangra.Mert szerintem aki nem tud berugni egy 50 köbcentis motort,az tolja be :) Aki meg azt sem tudja az úgysem motorozik.Valaki annak idejénazt írta hogy a berugótengelyt forgatná meg egy motorral.Ez egy hozzáértő számára megmosolyogni való dolog,mivel nem titok hogy a tengelyre akkora erőt kellene átadni amihez már igazán bika villanymotor és ahhoz méretes akksi kellene.És akkor még nem is szólva arról hogy az indításhoz lendület is kell.Ráadásul ha lenne egy ilyen erős motor,azt nagyon erősen kellene rögzíteni a blokkhoz/vázhoz hogy ne szakadjon le :)