"már megint túl okosnak hiszed magad"?
Nem, nem hiszem magam annak, tudom, hogy f*szság, mivel semmilyen szériagyártású robbanómotornál nem alkalmazzák ezt a módszert, ha bevált volna, akkor talán jobban hangoztatnák...
Gondolod, hoyg ha valamit a több évtizedes szakmai múlttal rendelkező gépészmérnökök terveznek, és nem válik be kellőképpen, majd pont Te, vagy akárki más otthon a sufniban megvalósítja...
Persze, a Passatomban is van ilyen rendszer, méghozzá úgy hívják, hogy hengerfejtömítés. Emiatt lett leadva 2004-ben 270 000 km és 22 év szolgálat után a rendszáma.
Most komolyan, egy ezerkettes motornál ez elég elhanyagolható mennyiség, legalább annyi értelme van, mint ezeknek a mágikus "fogyasztáscsökkentő" mütyűröknek.
Az imént írta kedves Kollégánk, hogy nem szeretne elektronikával szenvedni, ezért is ajánlottam a röpsúlyt, de el kell, hogy keserítselek, a mai robogókban lévő variátor működési elve, és a röpsúly működési elve (miszerint a csatlakozó felületeket a centrifugális erő szorítja egymáshoz), ez alapján azt is hívhatnám annak, mindenesetre ha nem is elektronikus, vagy vákuumos módszerrel, akkor akár ilyennel is meg lehetne oldani...
... HA LENNE ÉRTELME!!!