Attól függ, mit szeretnék.
Gyorsan összedobni egy rövid snittet, videót pl. youtubre-ra: Corel (ulead) Video stúdió.
Komolyabb dologhoz Vegas, s kódoláshoz Carbon coder.
Milyen DSLR-t, s milyen csatlakozási felülettel kötsz TV-re?
Ha S-Video, vagy kompozit (RCA/Scart), vagy komponens (Scart), akkor azok alapból interlace-esek. Bár ez mindegy, lentebb kiderül, miért.
Ha HDMI, vagy más progresszívre is képes interfészen csatlakozol, akkor már lehet progresszív a megjelenítés. Ha ekkor is darabos, az többek között attól is lehet, hogy nagy zársebességgel dolgoztál. Egy egészséges elmosódás a mozgó részeken ezen segít.
Egyik megoldás, hogy lehetőleg ne használj 1/125-nél rövidebb záridőket, hogy a mozgás kicsit elmosódhasson. Tűéles képeket egymásután rakva tényleg darabos a lejátszás.
Ezen nem segít az sem, ha progresszív anyagot utólag interlace-ben mented el, mert ugyanabból a képből csinál két félképet, így darabos marad a mozgás.
Az interlace-től akkor tűnik folyamatosabbnak a mozgás, ha már a rögzítés is interlace-es. Ekkor a filmezendő dolog már más pozícióban van a második félkép rögzítésekor.
Ezek a videók "csíkosak" PC-n lejátszva, ha nem deinterlace-elik őket.
Szóval progresszív felvételnél, amit a DSLR-el csinálsz, fontos, hogy elég lassú legyen a zársebesség a mozgás elmosásához. Ki kell tapasztalni, milyen helyzetben mennyi az ideális, mert teljesen homályos, elmosódott képek sem jók.
Mellesleg szerintem a DSLR inkább a filmezéshez közeli dolog, tehát nem ad-hoc kamerázok valamit, hanem a tervezett felvételkészítés eszközének a legjobb. Legalábbis én így kezelem.