vadkakas Creative Commons License 2009.11.10 0 0 33295

"nem lehet megadni"

 

mert talán nem is létezik. De filóztam ezen a gazdasságosságon, van-e olyan vasút itthon, ami ilyen szempontok szerint működik és úgy gondolom, hogy számos kisvasút ilyen. Megnéztem a kismarosi és a debreceni kisvasút honlapját, milyen a díjszabása.

 

http://www.kisvasut-kiralyret.fw.hu/kdijszabashu.htm teljesárú: 600 Ft (12 km)

http://zsuzsivasut.hu/dijszabas/index.html teljesárú: 450 Ft (17 km)

 

Összehasonlításképpen: a mávnál 15 km utazésért az utas 265 ft-ot fizet, de ez ugye nem gazdaságos, mert  jópár milliárddal meg kell támogatni. A gazdaságos vasút a kisvautaknál kezdődik, ezek úgy ahogy eltartják magukat, itt nincs phd meg elvileg pénzlenyúlás, nade milyen magas a jegy ára?

 

Szerintem a mellékvonalak egyszerűen nem üzemeltethetőek gazdaságosan, akkor sem, ha pályástúl, vonatostul odaadnák bárkinek, mert olyen magas árat nem tudnak elkérni az utastól ami nulszaldóssá tenné őket, mint pl a kisvasutaknál, mert az utazni vágyók elpártolnak, találnak olcsóbb megoldást, aho van busz, ott azt, ahol nincs, ott meg megoldják pl. telekocsival.

 

 

Előzmény: Törölt nick (33287)