alex_86 Creative Commons License 2009.11.10 0 0 33269

A 98b esetében szerintem ezt nem lehet űberelni, Boldogkőváralja 2009. szept. 16.

Valószínűleg az utolsó mozdonyos volat volt végig a 98-ason.

http://marvell.index.hu/imgfrm/6/6/5/4/IMG_0006506654.jpg

 

A lentiekből valóban látszik, nagyjaink mennyit is értenek a magyar vasúthoz. Az említett szakaszon sehol nincs már szolgálat, baromi sokat meg lehet majd spórolni a szóló Bz meg az egy szem mv és vjv kiváltásával. Mennyivel lesz jobb az Ikarus 260-as? Semennyivel. Sőt a tervezet szerint két darab Abaújszántó (vagy Szerencs?)-Hidas busz lesz, az meg ha betér minden zsákfaluba (Boldogkőváralja, Vizsoly, Hejce stb..) gyakorlatilag kétszer annyi utat fog megtenni, mint most a szóló Bz. Ha meg kihagyja ezeket a településeket, alapból halott ötlet, feleannyi utas sem lesz rajta mint a vonatokon vagyis rövidesen bezár a bazár. Ez a vonatpótlós duma parasztvakításnak kitűnő, de gyakorlatilag tudjuk mit jelent, a Volánnak is meg kell húznia a nadrágszíjat, ezeket fogja törölni leghamarabb. Szóval ezt jelenti a "busszal jól helyettesíthető a vasút" kifejezés.

 

Ebben az egészben szerintem Gönc fogja a legtöbbet veszíteni. Ha Hidason megnézitek a leszálló utasokat Miskolc felől, a Bézére száll át jelenleg az utasok kb harmada. Amíg a régebbi elcseszett menetrend volt, addig vagy a délutáni ütemen felülivel jöttek, vagy busszal tovább. Most már csak a busz lesz.

 

Előzmény: Törölt nick (33267)