Kedves Vasútfotósok!
A feladat továbbra is adott: készítsetek sok-sok képet - dátum, óra, perc feltűntetésével - arról, hogy igen, van utas (nem is kevés) a bezárásra itélt vonalakon!
Kérlek, a képeket ide töltsétek fel!
Azoknak, akik már megtették, nagyon szépen köszönöm.
MÁS!
A www.iho.hu oldalon kérem olvassátok el az Ismét vasútnapot tartott az Országgyűlés című cikket! ( http://iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1289:ismet-vasutnapot-tartott-az-orszaggyles&catid=1:nagyvasut&Itemid=3 )
Jót derültem, Ódor Ferenc minisztertől kapott válaszán. Idézem:
Ódor Ferenc fideszes képviselő a 98-as, Szerencs–Hidasnémeti vonal tervezett bezárása miatt kért szót. Mint elmondta, a hátrányos helyzetben lévő kistérségben a vasút felszámolása a dolgozókat és a tanulókat egyaránt kellemetlen helyzetbe hozná, ráadásul fontos „biztonsági“ kapcsolat szűnne meg a Miskolc–Kassa–Krakkó és a Miskolc–Szerencs–Nyíregyháza vonal között. Hónig válaszul elmondta: a minisztérium elsősorban a közösségi céloknak való minél jobb megfelelést tartja szem előtt. Mivel a mérések szerint körülbelül tizenöt fő utazik vonatonként – ráadásul olyan pályán, ahol kilenc éve nem volt pályafelújítás – , busszal jól helyettesíthető a vasút. Nincs szó tehát rombolásról, korlátozásról vagy ellehetetlenítésről, a vasútvonal maga pedig nem szűnik meg, hiszen a teherforgalmat továbbra is fenntartják rajta. Ódor azonban ellenkezett: az itt közlekedő motorvonat kapacitása nem sokban különbözik az autóbusztól, ráadásul a környezetet is jobban kíméli
Nos, a szaktárca jelenleg a 98b (Abaújszántó - Hidasnémeti) szakaszon szeretne személyforgalmi szünetelést, de a teherforgalmat továbbra is fentartja. Várok ezért fotókat pl. a gönci tolatósról, a vilmányi átállítósról, az Hidasnémeti - Abaújszántó - Szerencs belföldi tehervonatról. Bár lehet, ezeknek a helye a Régi fotók topikban lenne, mivel a felső szakaszon több mint 10 éve nem közlekednek tehervonatok. Egyébként a pálya kitűnő állapotban van - ahhoz képest, hogy több éve volt csak komoly karbantartás -, mivel a habtestű Bz motor nem vette annyira igénybe a felépítményt. A vonalon a megállóhelyek észszerű áthelyezésével és összevonásával, a felesleges útátjárók megszűntetésével a menettartam drasztikusan csökkenthető lenne. Szernitem még az önkormányzatok is adnának közmunkásokat egy pár méteres peron kiépítséhez. Csak valakinek le kellene ülntetni a tárca, a MÁV, és az önkormányzati vezetőket egy asztalhoz, találnának ők megoldást.