hmsoft Creative Commons License 2009.11.09 0 0 33218
>>Oroszországban
Na de ott jóval kisebb a mobilitás, na meg a fővonalak ott is zsúfoltak. A a tajgán meg kicsi a népsűrűség


2008-as adat szerint 32 millió szgk. volt forgalomban Oroszországban. Magyarországról, hasonló időszakból 2,8 milliós értékeket találtam. A szgk/lakos arány Oroszországban 0,225, Magyarországon 0,28, az utóbbi az előbbinek 124%-a. Ebből az következne, hogy átlagosan 24%-kal kellene hogy magasabb legyen a közösségi közlekedési eszközök használata - ha ugyanakkora volna a mobilitási igény. Csakhogy nem ugyanakkora: a nagyterületű, aprófalvas vidékeken meglehetősen alacsony, és (a mégiscsak meglévő szgk. használat mellett) erre vezethető vissza az aránylag alacsony közösségi közlekedési kínálat (pl. fővonalakon is 2-3 helyi vonatpár, kisforgalmú vonalakról nem is beszélve, ahol még az is előfordul, hogy teszem azt, hetente kétszer szambázik végig oda-vissza egy vegyesvonat, egyetlen személykocsival, és az sem telik meg).

hm
Előzmény: v_peti (33205)