v_peti Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33205
Egyébként miért is lenne nekik olyan rossz? Az ameriaki vasút köszöni szépen elvan. Nem hiába sokkal magasabb a vasúti teherszállítás részaránya, mint Európában...

Az USA lehet, hogy elvan, de azért sok ember van, aki nem venne autót magának (ha már van a családban), takarékossági vagy környezetvédelmi okokból, vagy azért, mert utálja a dugókat, és utazna tömegközlekedéssel, ha normális lenne.

Pl. Az olajipari egyik fellegvárában, Dallasban is az utóbbi években gyorsvillamoshálózat épült.

"Észak-Amerika - itt tényleg beleszólt a gonosz közúti lobbi, de még annó a 30-as években"


"Ázsia, mert a nagy népsűrűség, a kevés autó és a rossz utak miatt sok helyen még mindig a vonat az abszolút nyerő."

Indiában tényleg nagy a népsűrűség és van egy komoly vasúthálózat.

Japánban talán sűrű, de ott is voltak bezárások még régebben.

Igaz, de mivel a népsűrűség nem egyenletes eloszlású, ezért nagyságrendileg csak a lakosság kisebb százalékát érinti, és az európainál is jóval nagyobb dugók miatt, még a piros 7-esnél is jóval zsúfoltabb vonatokra is érdemes felszállni.

Az iszlám államokban nem kimondottan terebélyes a hálózat európai léptékkel mérve és a személyszállításban betöltött jelentőségük is elég kicsi.
Az a Közel-Kelet, és nem a közmapi értelemben vett Ázsia.

A jelenleg vasútépítésekben világelső Kínában sem túl sűrű a hálózat.
Ahol meg van, ott meg túlzsúfolt.

Oroszországban
Na de ott jóval kisebb a mobilitás, na meg a fővonalak ott is zsúfoltak. A a tajgán meg kicsi a népsűrűség.

és a volt Szovjet tagköztársaságokban sem sűrű eleve. Mongóliában pláne nem...
Akkora népsűrűségnél ne csodálkozz rajta! Na de autójuk sincsen, hogy azzal menjenek.

Délkelet-Ázsiában sem tudok "hatalmas" eredményekről...
Szerintem ahol sűrű a lakosság, ott a vonatok is kihasználtak. Mert a dugók is óriásiak tudnak lenni, így eleve ösztönözve vannak, hogy használják a vasutat, ahol van rá lehetőség.

Előzmény: Törölt nick (33159)