Egyébként miért is lenne nekik olyan rossz? Az ameriaki vasút köszöni szépen elvan. Nem hiába sokkal magasabb a vasúti teherszállítás részaránya, mint Európában...Az USA lehet, hogy elvan, de azért sok ember van, aki nem venne autót magának (ha már van a családban), takarékossági vagy környezetvédelmi okokból, vagy azért, mert utálja a dugókat, és utazna tömegközlekedéssel, ha normális lenne.
Pl. Az olajipari egyik fellegvárában, Dallasban is az utóbbi években gyorsvillamoshálózat épült.
"Észak-Amerika - itt tényleg beleszólt a gonosz közúti lobbi, de még annó a 30-as években"
"Ázsia, mert a nagy népsűrűség, a kevés autó és a rossz utak miatt sok helyen még mindig a vonat az abszolút nyerő."
Indiában tényleg nagy a népsűrűség és van egy komoly vasúthálózat.
Japánban talán sűrű, de ott is voltak bezárások még régebben.
Igaz, de mivel a népsűrűség nem egyenletes eloszlású, ezért nagyságrendileg csak a lakosság kisebb százalékát érinti, és az európainál is jóval nagyobb dugók miatt, még a piros 7-esnél is jóval zsúfoltabb vonatokra is érdemes felszállni.
Az iszlám államokban nem kimondottan terebélyes a hálózat európai léptékkel mérve és a személyszállításban betöltött jelentőségük is elég kicsi.Az a Közel-Kelet, és nem a közmapi értelemben vett Ázsia.
A jelenleg vasútépítésekben világelső Kínában sem túl sűrű a hálózat.Ahol meg van, ott meg túlzsúfolt.
OroszországbanNa de ott jóval kisebb a mobilitás, na meg a fővonalak ott is zsúfoltak. A a tajgán meg kicsi a népsűrűség.
és a volt Szovjet tagköztársaságokban sem sűrű eleve. Mongóliában pláne nem...Akkora népsűrűségnél ne csodálkozz rajta! Na de autójuk sincsen, hogy azzal menjenek.
Délkelet-Ázsiában sem tudok "hatalmas" eredményekről...Szerintem ahol sűrű a lakosság, ott a vonatok is kihasználtak. Mert a dugók is óriásiak tudnak lenni, így eleve ösztönözve vannak, hogy használják a vasutat, ahol van rá lehetőség.