"Észak-Amerika - itt tényleg beleszólt a gonosz közúti lobbi, de még annó a 30-as években"
Meg mondjuk a gazdasági válság is...
Egyébként miért is lenne nekik olyan rossz? Az ameriaki vasút köszöni szépen elvan. Nem hiába sokkal magasabb a vasúti teherszállítás részaránya, mint Európában...
Jaaaa, hogy nem cuki kis mellékvonalakon dülöngél az egy szem motorkocsi, meg háromhetente egy-egy teherkocsi. Talán azért, mert rájöttek, hogy a vasút mire is való. És ott még az adottságok is megvannak hozzá.
"Ázsia, mert a nagy népsűrűség, a kevés autó és a rossz utak miatt sok helyen még mindig a vonat az abszolút nyerő."
Ázsiában ugyan mire is gondolunk?
Indiában tényleg nagy a népsűrűség és van egy komoly vasúthálózat.
Japánban talán sűrű, de ott is voltak bezárások még régebben.
Az iszlám államokban nem kimondottan terebélyes a hálózat európai léptékkel mérve és a személyszállításban betöltött jelentőségük is elég kicsi.
A jelenleg vasútépítésekben világelső Kínában sem túl sűrű a hálózat.
Oroszországban és a volt Szovjet tagköztársaságokban sem sűrű eleve. Mongóliában pláne nem...
Délkelet-Ázsiában sem tudok "hatalmas" eredményekről...