Iszonyatosan lusták a Belgák! Házhoz ment nekik a vasút, mégis inkább az autóval a dugóban állást választották. :(
Amúgy az a megdöbbentő, hogy 4 féle országtípusban is szépen kinyíródott a vasúthálózat jelentős része.
1-es típus: Észak-Amerika - itt tényleg beleszólt a gonosz közúti lobbi, de még annó a 30-as években (van róla elérhető cikk, linket most nem találtam)
2-es típus: Dél-Amerika - a fajböszme* politikusok tönkreverik az országot, aminek a vasútvonak is kárát látják
3-as típus. Nyugat-Európa - itt a sok autó miatt hamar leszoktak az emberek a vonatozásról annó a 60-as és a 70-es években
4-es típus: Kelet-Európa: Ha a vonalak megúszták a bezárást, akkor meg rossz pályákkal és rossz menetrendekkel riasztották el az utasokat
Ahol nem volt ekkora kinyírás: Ázsia, mert a nagy népsűrűség, a kevés autó és a rossz utak miatt sok helyen még mindig a vonat az abszolút nyerő. Na és a sokszor emlegetett Svájc, ahol a sajátos földrajzi helyzet, a sok pénz és a józan gondolkodás szerencsés találkozásának köszönhetően ma is nyerő a vasút!
*fajböszme: valószínűleg a böszme melléknév felsőfoka lehet - ugyanis ott ténylegesen csődbe ment az állam