Törölt nick Creative Commons License 2009.11.08 0 0 33140
Csak azt nem értem, vidéken miért nincs EU-támogatás árufuvarozási és személyszállítási fejlesztésekre.

Példa: egy kisállomáson volna mit szállítani. Tegyük fel, hogy évi 20 ezer tonnát. Rakodóvágányokat és a nyíltvonalból kb 5 kilométer hosszú szakaszt kellne korszerűsíteni ehhez.
Ha ez a kis szakasz korszerűsödne, nem kellene visszautasítania a vasútnak a Kisállomás-Szarajevo búzairányvonatokat és a Kisállomás-Kaposvár cukorrépairányvonatokat.
(a búzát elvitték kamionnal, a cukorrépát beszállították többletrakodással a városi vasútállomásra, gazdagítva és erősítve a konkurens teherautós cégeket. Ugyan mi a garancia arra, hogy az idei profitból a teherautós cég kamiont vásárol, és jövőre már ő viszi a Kisállomás-Kaposvár fuvart végig, közúton?)

Ha ez a kis szakasz (kb 5 km) korszerűsödne, akkor 60 km/órával végig járható lenne a Falu-Középváros állomásköz, és sokkal többen ülnének vonatra.

DE NEM EZ TÖRTÉNT!

Mivel a mellékvonalakra az EU egyáltalán nem ad pénzt (vagy a kormány mondja azt, hogy EU-pénz ilyenre nem pályázható, a lényeg hogy ilyen pályázat nincs), a MÁV-nak meg saját fejlesztési forrása erre nincs, ÍGY A KISÁLLOÁST ELBONTOTTÁK. Teherforgalom lehetősége így már kizárva, személyszállítás meg döcög csigalassúsággal.

Magyar valóság, 2009.

Összegzés: olyan vasútvonalakon, ahol nincs szállítanivaló, és a személyforgalom is halott a rossz vonalvezetés miatt, még én a mellékvonalfan is beszüntetném a forgalmat. De olyan vonalon, ahol van igény a teher- és személyforgalomra, nem űzném el a vonal sorvasztásával.
Előzmény: koller andor (33122)