Ágicácska Creative Commons License 2009.11.07 0 0 49637
Szakács Béla
Küldje el cikkét az ismerősének!
Az Ön neve:
A címzett neve:
A címzett e-mail címe:

Ajtólogika
Nyomtatható verzió Cikk küldése e-mailben Üzenet a szerkesztőnek

2009-11-07 10:42

Nem mondhatnám, hogy gyáva vagyok. Hét évesen például puszta kézzel fogtam meg egy markáns vizisiklót és visszatereltem a folyóba. Viszont menetjegy nélkül nem lenne bátorságom buszra, vagy villamosra szállnom.

Ajtólogika
Ezen a buszon sok volt a bliccelő


Szívesen bolyongok számomra eddig fel nem fedezett internetes honlapokon. A minap eljutottam a debreceniközlekedésivállalat pont húra. Igazából a Csokonai szinházat akartam interneten megszemlélni, de a dkv ugrott elő. Ma sem értem, hogy történt.
Na gondoltam ha már ott van, akkor gondosan elolvastok mindent, mert kedvelem a tömegközlekedést, és mindig veszek bérletet. És még egyszer mondom, nem gyávaságból, hanem mert én nem szeretem a blicceléses életformát. Ahogy nézegettem a sok információt a szemembe ötlött egy felhivás amit kontroll cével idebigyesztek: Utána kontroll vé is kell.

„Tájékoztatjuk Tisztelt Utasainkat, hogy 2009. november 9-étől, minden nap üzemkezdettől üzemzárásig a DKV Zrt. járműveire a felszállás csak az első ajtón lehetséges. Ez időszak alól kivétel: 7:00 – 8:00 óra közötti valamint 15:30 – 16:30 óra közötti időszak.
Az intézkedés célja a nemfizető utasok kiszűrése, mivel a fizető utas fizeti a nemfizető utas menetdíját is!
Az első ajtó nyitása után – mely csak felszállásra vehető igénybe – a járművezető késleltetett nyitással nyitja az utastéri ajtókat, melyek csak leszállásra vehetők igénybe...”

Szó szerint ezt olvastam. Amúgy ezzel a lépessel lényegébe tudok is azonosulni. Merthogy már kezdem unni, hogy ilyen gáláns vagyok és fizetem a nemfizetők önfeledt utazását.
Ugyanakkor az is kiderült, hogy ezután csak felszállni lehet az első ajtót, de leszállni nem.
Itt persze lehet komplikáció, hiszen ha valaki felszáll az első ajtón és vontat maga után egy gurulós szatyort, ami mondjuk tele van karalábéval és fekete retekkel mintegy 14 kilogramm súlyban, akkor azt nehéz lesz átvonszolni egy leszálló ajtóhoz, főleg ha nagy a tömeg a jármű gyomrában. Egyébként én a guruló szatyor ellensége vagyok, mert a piacon mindig lassitják a gyalogos haladást. Aki látott ilyet, jól tudja hogyan.
Nos ezt a problémát leszámitva tehát van ebben logika. És ha előbb-utóbb a bliccelők megszünnek, talán olcsóbb lesz a bérlet mert most már nem kell eltartani őket. Mert így logikus.