Nem úgy van az:
1. Ha a vezérnek kell jegyet adnia (pl. kihajolva a mozdony oldalablakán, hajnali kettőkor, 0,0001 lux megvilágítás mellett), annak előzményeként le kell vizsgáznia a vonatkozó utasításokból. Máskülönben kié a felelősség, ha nem megfelelő jegyet ad? Mármost, a vonatkozó utasításoknak igaz, hogy csak egy jól meghatározható kivonatát kellene ismernie (pl. valószínűleg nem kér a vezértől Andó Gergő hajnali 2-kor nyugdíjas vakvezető kutya pótjegyet Chicago alsótól Chicago felsőig), de mivel senki sem kapta meg feladatként a szűkített utasítások létrehozását, marad a teljes utasításkészlet. Márpedig ha a vezér megkapja a teljes utasításkészletet, hogy majd abból kell levizsgáznia, miközben egy árva vasat sem kap a munkájáért, menten sztrájkba lép.
2. Ha találsz olyan kallert, aki épp a szerelvénymeneten szunyókálna, és azt mondod neki, hogy ha nem kezeli a 10 utas jegyét menten, akkor p...-n lesz rúgva, menten sztrájkba lép.
Vagyis mind az 1., mind a 2. pont vége a sztrájk. A sztrájk pedig, mint tudjuk, sokféle érdekközösségnek lesz jó, de hogy ettől még egyetlen szerelvénymenet sem válik vonattá, az is biztos. (Lásd még: mit hogyan nem lehet megcsinálni.) A p...-n rúgás egyébként részben jó kiindulópont, csakhogy ezzel azt feltételezed, hogy az állami személyszállítási operátornak, meg az állami infrastruktúra kezelőnek (stb. stb.) a vasútüzem az elsődleges célja. Én meg azt feltételezem, hogy nem.
hm