Kedves Laci!
ad2:
Nem erről vót szó.
A régi gyakorlat szerint a Fogast csak az önálló szakaszán, azaz Sváb és Széchenyi-hegy között pótoltátok.
A kettővel (azaz csak eggyel, hisz a tavalyi meghiúsult) ezelőtti vágányzár esetén is csak ez történt, a Gyöngyvirág utca és Svábhegy között az Utasok az akkor 21, 21gy buszokra szállhattak át.
Viszont a menetrend úgy készült, mintha lenne a kieső szakaszon Fogas: a Gyöngyvirág utcai Fogas érkezés után 3 perccel indult Svábhegyről a pótló. Tehát az Utas, ha a Fogast óhajtotta választani, bukott egy húszpercest.
Sőt, időnként 40-et, ugyanis a műszaki pihik idejére nem szerelt át a pótlóra semmi.
Nos, ezt vétózta meg szakmai oldalról a VEKE és „erőteljesen javasoltuk”, hogy a pótlásra, azaz a pótlóbusz alsó végállomása gyanánt más megoldás szülessék. Súgtunk is mellé a fülekbe egy „Pethényi” szócskát...
S láss csodát, összejött, sikerült összehozni.
Már csak az a kérdés, hogy:
- csúcsidőszakban miért szükségeltetik 4 busz a pótlóra 20 perces követés mellett (azaz 80 perces fordulóidő)
- a vágányzár eléjén vagy végén veszi ki majd a brigád a néhány napos munkaközi szünetet technológiai tartalékidőt...
A fakivágásról:
A saját kertedben sem vághatsz ki fát a kerület engedélye nélkül...
Ha nem hiszed, járj utána!
HB