Meg ugye egy tehervonat lehet jó hosszú is itt valaki bei s lineklt egy videót, ahol több km hosszú vonat robogott át a sivatagon.Szigetüzemben, bizonyos árufajtákra (jellemzően bányatermékekre) működhet a dolog, és itt a vasútnak nincs ellenfele. Magyarországon azonban jelenleg kevés az esély a bánya - kikötő vagy bánya - feldolgozóüzem típusú, specializált vasútvonalak kialakításának, azon egyszerű oknál fogva, hogy se milliárd tonnás, gazdaságosan kitermelhető és gazdaságosan eladható nyersanyag nincs, se kikötő.
A Honfoglaló játékban kaptam pár hete azt a kérdést, hogy egy kétvágányú vasúti pálya hány sávos autópályának felel meg? A válasz pedig valahol 80 körül volt.A választ összeállító ismertette a számítás módját?
Miért is ne lehetne pl. államilag támogatni a vasúti teherszállítást?Lehetne. Ha teszem azt, 20-30%-ot csökkennek a vasúti teherfuvarozás árai, a fuvaroztatók egy része ráharap. (Nem mind, ugyanis továbbra is akad egy csomó, akiknek ez automatikusan kétszeri átrakást és döbbenetes időnövekedést okozna, amely mellett még ingyen sem éri meg.) A 20-30%-os csökkentés bevételkiesést jelent majd a cargo cégnek, aminek hatására ő természetesen automatikusan kéri a kompenzációt. Ha ez állami kezeken áramlik keresztül, vedd figyelembe az állami szervezetek működési hatásfokát. Azaz a 20-30%-ból lazán lesz 30-40% a végére, vagy több. A különbözet adók formájában tud bejönni, pl. megnövekszik az ÁFA, aminek hatására a kiskereskedelmi árak is megnövekszenek. Vajon ennek mindenki örülni fog, csak azért, mert - állítólag - cserébe iszonyúan megvédjük a környezetet? Nos, ekkora fokú környezettudatosságot ne várj el emberektől, akik a (nyakló nélkül felvett) hiteleiket sem képesek fizetni.
A közúti áruszállítást pedig nem kéne támogatni sőt emelni kéne rendesen az útdíjakat.Ez (útdíjemelés) részben be fog következni, részben pedig, ha nekiállsz össze-vissza útdíjat emelni, ismétcsak a termékek kiskereskedelmi ára növekszik meg.
hm