"A komoly igényből üzlet születik, a nem komoly igény pedig megmarad az álmok szintjén."
Abból az igényből születik üzlet amely mögött van lobbierő, ami mögött nincs megmarad az álmok szintjén - még ha sokkal fontosabb is. Esetleg elrontana jól működő üzleteket.
http://index.hu/gazdasag/magyar/2009/10/26/aszfalt_ala_kerul_az_orszag/
Ha 740 kilométer aszfaltra futja, vajon miért nem sikerül kiizzadni egy Fülöpszállás-Solt-Dunaföldvár vonalat? Egy Nagykereki-Biharkeresztes vonalat? Egy Szeged-Pécs vonalat? Egy Szegedi Tisza-hidat? Itt nem egy évről van szó, 60 éves elmaradásokkal van teli a vasút. Ezek azért nem valósulnak meg, mert a jelenlegi közlekedéspolitika nem ismer mást, mint a közutat. (Néha bekiabnálnak a biciklisek a partvonalról, dobnak nekik csontot pár km eu-kék bicikliúttal, elvégre nem konkurencia.)
"Érdekes, hogy az első bekezdésben nem autókról írsz, hanem buszokról és vonatokról. "
Alapvetően teherautó vs. vonat a felállás itt, mivel nem a buszok és személyautók igénylik az 50 cm-es betont.