"- rossz az út, a buszok egyre lassabban haladnak nem versenyképesek a vonattal szemben, a Volán végleg beszüntette a buszközlekedést mert az út tönkrement. "
Rossz az út, a busz lassan halad van ilyen. De a szolgáltatás nem szüntetheti be, mert közsszolgáltatás. Ha annyira nagy a gond, akkor némi javítást eszközöl a közútkezelő, amúgy meg tényleg rosszak az utak, még a főutak is. Ahová meg nincs szilárd út, oda busz sincs. Ld. Balatonfenyves-Somogyszentpál.
Vasúton számos példa van rá.
"- elpártolt a kamionos fuvarozástól a fuvaroztató és újabban már vagonban szállít, mert a céghez vezető utca használhatatlanná vált, a közútkezelő tengelyterhelés-korlátozás miatt az autókat már korábban is csak fél terheléssel lehetett közlekedtetni."
Na és? Nagy ívben lesz*rják a korlátozásokat. Rengeteg túlterhelt kamion rohangászik az utakon, azért megy némelyikük olyan hamar tönkre. De sajnos gyengék a szankciók. :(
"- az infrastruktúra átbocsátólépessége csökken: egyre keskenyebb az út. Míg vasúton ugyebár az állomások kinyírásával ez is megvalósul."
Mivel egysávos utak ritkán épülnek, ezért ez itt nem lehet érvényes. A kétsávos meg bedugul, és az itt vesztett időt a falvakon 7o-nel való, lakott területen kívül meg 85-tel való hajtással kompenzálják. Szankció közel 0! :(
A múltkor 90-nel mentünk, alig bírtuk lehagyni a fél európát végigszennyező kamiont. Litván rendszáma volt, de a 86-oson vitt Suzukikat valahová. Litvániába? Honnan? Hol van Esztergomtól nyugatra? Miért nem vonaton viszik azokat a kocsikat hosszú távra?
"- leágazásokat szüntetnek meg, egyre kevesebb helyre lehet közúton eljutni, csökken a területi feltártság. Míg vasúton a vonalmegszüntetések, iparvágányfelszedések miatt ez mindennapos."
Mondjuk ez tényleg nincsen!