Törölt nick Creative Commons License 2009.10.26 0 0 32938
Természetesen én sem tudom a választ a költői kérdéseidre. Mindenesetre elgondolkodtató, hogy vasúton az infrastrukturális igényeket sohasem követi az igények kielégítése.
Közúton nem hallunk olyat, hogy:

- rossz az út, a buszok egyre lassabban haladnak nem versenyképesek a vonattal szemben, a Volán végleg beszüntette a buszközlekedést mert az út tönkrement. Vasúton számos példa van rá.
- elpártolt a kamionos fuvarozástól a fuvaroztató és újabban már vagonban szállít, mert a céghez vezető utca használhatatlanná vált, a közútkezelő tengelyterhelés-korlátozás miatt az autókat már korábban is csak fél terheléssel lehetett közlekedtetni.
- az infrastruktúra átbocsátólépessége csökken: egyre keskenyebb az út. Míg vasúton ugyebár az állomások kinyírásával ez is megvalósul.
- leágazásokat szüntetnek meg, egyre kevesebb helyre lehet közúton eljutni, csökken a területi feltártság. Míg vasúton a vonalmegszüntetések, iparvágányfelszedések miatt ez mindennapos.
Előzmény: hmsoft (32937)