Szia. Had írjam ki magamból, ami kérdéseid után eszembe jutott:
A városban 2 esetleg 3 helyen láttam szabályosan kialakított fekvőrendőrt, olyant, ami lassít, de nem veri szét a futóművet. Nem is olyan egyszerű dolog ez, mert a geometriának fontos szerepe van (felfutás, szintentatás, lecsengés, magasságok, szélességek, vízelvezetés stb).
Tehát a szabályos küszöb egy komoly műtárgy, ennek megfelelő költségekkel.
Ehhez jön (előtte – utána) a kresztáblákkal történő jelölés.
Nehezen tudom elképzelni a küszöböt földes, kőporos vagy akár martaszfaltos környezetben. Olyan lenne, mint békán a patkó.
Éppen a fentiek miatt, és annak költségei okán van a városban több száz (TÖBBSZÁZ !!!!) „ feketén „ kialakított fekvőrendőr, a legváltozatosabb formákban: egyszerű bucka, vascső vagy betongerenda földbe süllyesztve, nagy kupac aszfalt hurkaszerűen keresztbe elrendezve, de nem sokkal jobb a lecsavarozható műanyag, egyforma elemekből összeállítható típus sem. Egy a lényeg: üssön jó nagyot a keréken, majd lelassít a vezető……
Tehát: meg kell építeni
ki kell táblázni
karban kell tartani
Ezek igen komoly összegek.
Aztán jön (reméljük) a csatornázás, ami miatt rengeteg lesz az útfelbontás. Tízet teszek egy ellen, hogy ha ma megcsinálnál egyet (engedéllyel), csatornázáskor fel fogják bontani.
Fentiek miatt nem gondolom, hogy – a hivatalos, semmitmondó válaszon túl – bármelyik hatóságtól konkrét és korrekt választ kapnál egy ilyen létesítésével kapcsolatban.
Ha pedig cinikus akarnék lenni, azt mondanám: legjobb és legolcsóbb fekvőrendőr az úthiba, abból meg van bőven. Kialakul az magától, nem kell építeni.