BGab Creative Commons License 2009.10.07 0 0 8335

A nekünk szomszédos Tisza Volánnak volt az a törekvése (gondolom még most is), hogy x km (talán 80? v. 100) feletti távolságú járatokon ne legyen álló utas. Én csak a Kecskemét-Szeged járatról tudok véleményt mondani és ott nagyjából sikerült is ezt elérni anno, amennyire emlékszem. Volt, hogy Kecskemétig felküldtek egy mentesítő járatot, de aztán beindították az expressz járatot Bp-Szeged között, így az alapjáratot tehermentesítették némileg.

Hogy ez általánosan mennyire valósítható meg, nem tudom. Némi szekpticizmus bennem is van. Beáll pl. egy járat a megállóba, teszem azt 45 fős ülőhelykapacitással és a 46-dik utasnak azt mondja a sofőr, hogy bocs, te várd meg a következőt? Mert ezt egy olyan járatnál, mint pl. a Kunság volán 13.20-as Szeged-Budapest járata, meg lehet tenni úgy, hogy a hosszabb távra utazókat szólítja előbb és a kistelekiekből pedig az száll fel, akinek jut ülőhely, a többi majd megy a 10 perc múlva induló lassújárattal, ott oké (az E99-esen volt/van ez a szituáció, mert állítólag álló utast nem szállíthat). De ahol 1-2 órás követési idők vannak... Ha megyén belüli az a 60+-os járat, akkor majd szétszedik két kisebbre. Plusz távolsági járatok indítására nem tudom, mennyire van kapacitása a volánoknak. Kunságnál inkább a leépítés az, ami megfigyelhető.

Előzmény: suexID (8333)