OFF:
Bosch - biztosan utolérte ezt a céget is az, ami minden cégnél begyűrűzik: költségcsökkentés. Anyagban, emberben.
Nem, nem a válság miatt. Egyébként is. A részvényesek nem fogadják el, ha nincs folyamatosan EMELKEDŐ profit. Stagnálás már nem is elég nekik.
Nyilván, ha a bevételt nem lehet növelni, akkor a kiadásokat kell csökkenteni. Klasszikus ciklus. Pedig a tőzsde ugye nem csak a nyereségről szól, de hamarabb áldozzák be a dolgozókat, meg az egész céget, minthogy 1 centet veszítsenek.
Az okos menedzserek meg annyira képesek menedzselni a céget, mint más nagy cégeknél lévő társaik: a főnöknek nem merik azt mondani, hogy bocs, de ennyiből csak a cég hírnevét bemocskoló sz*rt tudunk csinálni, mert féltik a seggüket meg a pénzüket. Inkább kijelentik, ennyi pénzből meg kell oldani és kész.
Ezért lesznek az autó alkatrészek olyanok, amilyenek. Azon felül, hogy az autógyárak már eleve nem 30 évre tervezik az alkatrészeket, a kivitelezés során a tervezett évek száma tovább csökken. Nem is biztos, hogy az autógyárak tudnak erről. Majd utólag, esetleg.
Pl. az én O2-mben a Siemens VDO (mindkettő nagy név már magában is) ventilátor purcant meg 4 év után. Szóval a nagy nevek ma bullshit értékűek a szememben. Sokszor a gyakorlatban is. Varta akkut nem vennék soha, de Bosch-t sem.
ON