nickedez,
mas autokhoz kepest az Octavia az egyik legjobb vetel:
- egyszeru szerkezet (kulonosen az O1) > eleve keves meghibasodasi lehetoseg
- csak mas VAG modellekben mar regen bevalt, megbizhato alkatreszekbol epul fel > ritka meghibasodas
- a legtobb eleme egy-az-egyben csereszabatos mas VW modellekkel > alkatreszek nagy valasztekban, alacsony aron, egy atlagos szerelo vidaman elbanik vele
- eleg regi konstrukcio ahhoz, hogy legyen felhozatal bontott alkatreszekbol is
- problema eseten hathatos segitseg a topikon belul > vannak olyan segitokesz topiktarsaink, akik ilyen autokat szervizelnek, igy alaposan ismerik oket, esetleg alkatreszbeszerzesben tudnak segiteni
A topik (es a testvertopikok) tapasztalata szerint visszatero, draga javitasok nem jellemzoek. Tipikusan a futomualkatreszek, egy-egy jelado szorulnak cserere (lambdaszonda!), illetve vannak egyeb pimf problemak is, tipikus az ajtok mikrokapcsoloinak halala (Bigjohni szettjevel kb 5000 ft a javitas), az elektromos ablakok szerkezetenek torese (5-15e ft), az elszennyezodo pillangoszelep (3 fujas fektisztito + csavarhuzokopas).
Azt azert vedd figyelembe, hogy flottas tapasztalataim szerint az Octaviakban olyan 160-180 ezer tajekan adjak meg magukat az elso dragabb, még gyari kopo alkatreszek, aztan jon az osszes tobbi: katalizator, lengescsillapitok, kuplungszerkezet, kipufogorendszer tetszoleges eleme, kerekcsapagyak, motortarto bakok -- ha tehat idosebb, tobbet futott autot valasztasz, keszulj ilyen jellegu kiadasokra. Igaz, ezek is elterjedt alkatreszek, mas tipusokhoz kepest olcso a csere.
Ha nagyon ki van szamolva a koltsegvetesed, inkabb keruld a dizeleket. Azokra is ervenyesek a fent felsoroltak, de azert egy turbodizel motor megiscsak komplikaltabb szerkezet, mint egy szivo benzines, es emiatt no a draga javitas kockazata. Illetve a dizelek tipikus hasznalati modja is noveli a kockazatot (cegautos mult, tipikusan magas futasteljesitmeny, kenyes szervizeloirasok gyakori figyelmen kivul hagyasa). Az altalad irt eves futas mellett kockazatos, hogy az alacsonyabb fogyasztas miatt mikor terul meg egy esetleges dragabb javitas koltsege.